پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

۲۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادعای های مطرح شده در رابطه با نقل قول دکتر الهام از ریاست محترم جمهور را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

در پی انتشار خبری مجعول در خبرگزاری آریا با عنوان "پاسخ احمدی نژاد به اعتراض شورای نگهبان" و انعکاس آن در رسانه های مختلف اعلام میدارد: جناب آقای دکتر الهام معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور این نقل قول را قویاً تکذیب و هرگونه اظهار نظر منعکس شده از طرف ایشان را مجعول و نادرست می دانند.

لازم است رسانه های مختلف از نقل اخبار بی اساس در این مقطع حساس تاریخی که موجبات تضعیف حماسه سیاسی و اقتصادی ملت عزیزمان را فراهم می آورد خودداری نمایند و همواره اخلاق رسانه ای و حرف ای را سرلوحه عمل خویش قرار دهند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: با وجود عملیات روانی مخالفان و اتهام زنی های حاشیه ای و سیاسی به قوه مجریه، قانون مندی و قانون گرایی ویژگی بارز دولت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دولت، غلامحسین الهام در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی کشور ضمن بیان مطلب فوق افزود: استفاده از ظرفیت های حقوقی برای تعامل بین قوا در دولت نهم و دهم جایگاه ممتازی پیدا کرد و با وجود اینکه بعضی ها سعی کردند به برخی مناقشات به وجود آمده، قالب سیاسی بدهند، اما دولت مسائل خود را بر مبنای حقوقی مطرح کرد.

الهام در ادامه گفت: به طور مثال اگر مروری بر بحث انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته باشیم، خواهیم دید که بحث دولت در این زمینه بر مبنای حقوقی بود و با گذشت زمان درستی استدلال حقوقی و خط مشی دولت مشخص شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دقت نظر شخص رئیس جمهور در مسائل حقوقی نشاندهنده توجه ویژه ایشان به مباحث قانونی و حقوقی است، افزود: باب بحث حقوقی در ذهن دکتر احمدی نژاد گشوده است و مباحث ایشان قالب تحمیل نظر و اندیشه سیاسی و مدیریتی ندارد و همیشه استدلال حقوقی را با دیدگاه مثبتی می پذیرند. تشکیل معاونت قانون اساسی در دولت هم گویای التفات شخص رئیس جمهور و دولت به مبانی حقوقی و احیای ظرفیت های مغفول قانون اساسی در بخش های مختلف است.

وی تصریح کرد: در دولت نهم و به ویژه دولت دهم مباحث حقوقی جایگاه و اعتبار ویژه ای پیدا کرد و شاخص بارز آن گفتمان حقوقی است که در این دو دولت شکل گرفت. همان طوری که اصل 110 قانون اساسی در تنظیم روابط قوا در این دولت شکل سازمان یافته ای به خود گرفت و نگاه حقوقی به مسائل مختلف جدی تر شد.

سخنگوی دولت در ادامه ارائه راهکار حقوقی روان و غنی را بهترین راه حل برای رفع اختلافات احتمالی بین قوا در مباحث مختلف حقوقی عنوان کرد و گفت: باید در ایجاد ساختار اداری و حقوقی به گونه ای عمل کنیم که ظرفیت های بالقوه، بالفعل شوند و امور حقوقی به جایگاه ممتازی در دستگاه های اجرایی برسد. پست حقوقی کاملا تخصصی است و باید جایگزین های ارزشی تخصصی مجموعه های حقوقی لحاظ شود تا بخش حقوقی نقش خود را در تصمیمات مهم کشوری ایفا کند.

dr

الهام  همچنین با اشاره به لزوم هماهنگی معاونت حقوقی و بین الملل ریاست جمهوری به منظور تقویت پشتوانه روابط بین الملل در مباحث حقوقی اظهار داشت: با مشارکت این دو معاونت از بسیاری مناقشات احتمالی در حوزه تفاهم نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی جلوگیری می شود و می توان به سرعت راهکارهای حقوقی برای رفع مشکلات پیش بینی کرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه درباره به کارگیری نیروهای متخصص حقوقی در دستگاه های اجرایی نیز گفت: مشکلی از بابت برگزاری آزمون جداگانه برای جذب نیروهای متخصص حقوقی وجود ندارد تا بتوان با بکارگیری نیروهای متخصص ادبیات شفاف و روان حقوقی را تهیه و تنظیم کرد و با ارائه راه حل های حقوقی مناسب جلوی بروز برخی از مشکلات را گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل برداشت های مختلف حقوقی بسیاری از مسائل لاینحل می ماند که می توان با تدوین آیین نامه شفاف حقوقی برخی مفاهیم مبهم و چندپهلو را حذف کرد و معیار قابل فهم حقوقی را بین دستگاه های اجرایی به وجود آورد.












غلامحسین الهام گفت: مهم ترین بخش ارتباط جامعه، تعامل آن با حاکمیت است و نقش روابط عمومی های دستگاه های حاکمیتی در ایجاد فضای تعامل بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در پنجمین همایش روابط عمومی دستگاه های اجرایی با تبریک روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی و تقدیر از زحمات دست اندرکاران این عرصه اظهار داشت: حضور رئیس جمهور و اهتمام ویژه ایشان به امر ارتقای فناوری علم، ارتباطات اسلامی، روابط عمومی و اجتماعی فرصت بسیار مغتنمی در این دوره تاریخی است.

وی افزود: استقامت و پایداری فردی و جمعی و ارتباط و مراوده در بستر تقوا از اصول رستگاری جامعه ایمانی است. به ویژه ارتباط با مرکز تعالی و عظمت و رشد و کمال انسان یعنی امام زمان(عج) کلیدی ترین راهبردهای توفیق و رستگاری در جامعه است. تا آنجا که تاریخ نشان می دهد، انسان جمعی زیسته است تا حدی که برخی از فلاسفه و اندیشمندان انسان را فطرتاً اجتماعی دانسته اند.

الهام در ادامه تصریح کرد: به هر حال انسان چه فطرتاً و چه ضرورتاً اجتماعی است و بازیگر اصلی میدان زندگی انسان است. تعامل انسانها با یکدیگر اگر بر بستر باور و اهتمام، محبت و مودت شکل گیرد، عظیم ترین و پایدارترین و مستحکم ترین پیوندی خواهد بود که جامعه را به کمال و تعالی خواهد برد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مهم ترین بخش ارتباط جامعه، تعامل آن با حاکمیت است و نقش روابط عمومی های دستگاه های حاکمیتی در ایجاد فضای تعامل بر کسی پوشیده نیست. اغنای افکار عمومی به کارکردهای حاکمیت موجب همکاری، همگرایی جامعه و ایستادگی و مقاومت در راه حق و تحقق عدالت خواهد شد. البته این امر در گروه نگاه حاکمیت به مردم است. آنچنان که دکتر احمدی نژاد مکرر به این امر توجه داشته اند و در عمل به آن کاملا پایبند بوده اند.  

وی ادامه داد:در حقیقت این منش شما مکتب امام ماست، که به فرموده ایشان ملت ولی نعمت ما و صاحبان و واقفان واقعی کشور ما هستند و کارگزاران هیچ شانی جز خدمتگزاری ملت ندارند.تعبیری که جنابعالی به صراحت و بی پروا و متواضعانه به عنوان نوکری ملت، بارها بر آن تاکید و تصریح کردید.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور یادآور شد:در این صورت است که روابط عمومی ها ملت را نه چون دستگاه های اقتصادی رقیب می دانند و نه مشتری به حساب می آورند بلکه آنان را صاحبان حقی می شناسند که باید در جریان کارکرد عمال خود قرار گیرند.

غلامحسین الهام در ادامه تصریح کرد:روابط عمومی ها می توانند به امنیت اجتماعی و وحدت و همبستگی ملی و ارتباط ملت و دولت تحقق عینی ببخشند.امروز همه مردم ناقل هستند و فردای تاریخ نیز شهادت می دهند که رئیس جمهور اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی نژاد به روح حرکت نگاه و جهت اسلامی بخشیده است و سلوک آن بامردم توام با حفظ قدرت و کرامت آنان یک صفحه بی نظیر در تاریخ ایران آفریده است.

وی ادامه داد: در این عرصه از این مردم نیستند که دنبال حاکم می دوند این رئیس جمهور است که به سوی مردم می دود، منتظر آنان می ماند، این مردمند که به راحتی و با جرات و عشق و علاقه سد راه رئیس جمهور می شوند، او را متوقف می کنند و رئیس جمهور برای دریافت نامه و شنیدن سخن آنان خم می شود، تواضع می کند و نسبت ملت و دولت را تعریف واقعی و عینی می کند. امروز هیچکس نشنیده است که بگویند رئیس جمهور شما در دسترس نیست، هر کس این پیام را شنیده است، حتما گیرنده خود را اصلاح کند و فرستنده حتما در دسترس همگان قرار می گیرد. این ارتباط نه ارتباط ملی است که یک ارتباط جهانی شده است، الگوی تازه ای از تعامل میان انسانها در عرصه بین المللی آفریده و رئیس جمهور یک رسانه پویا و یک پیام رسان است.

سخنگوی دولت این ارتباط را نه یک پل ارتباطی داخلی بلکه ارتباطی جهانی شده عنوان کرد و افزود: این ارتباط رئیس جمهور ایران با مردم الگوی تازه ای از رابطه و تعامل میان انسانها در عرصه بین المللی آفریده است، رئیس جمهور یک رسانه پویا و یک پیام رسانی است که در شهر و روستا، منطقه های مختلف کوهستانی، دشت و کویر و جنگل در همه عرصه های این کشور بدنبال پیام انسانی و ارتباط سازنده و انسانی میان جامعه انسانی است تا این جامعه در ارتباط با امام و نقطه اوج کمال و تعالی بشریت حرکت کند.

الهام افزود: امیدواریم روابط عمومی با ارتقا ساختار و جایگاه و به باور رساندن این ارزشها و مبانی و ارتباط با مدیران عالی دستگاه ها بتوانند این ارتباط انسانی را در جامعه شکل ببخشند و تقویت کنند. البته نباید در عرصه سانسور اطلاع رسانی و تمایل به عدم گزارشگری واقعیتهای ارزشمند جامعه ما، روابط عمومی ها توانسته اند این حصار سانسور را بشکافند و اندکی از خدمات ارزشمند ملت بزرگ ایران را به گوش برسانند. خداوند را بر این نعمت سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم به این وظیفه عمده و ملی تحقق عینی ببخشیم.

وی در پایان از تلاشگران عرصه ارتباطات و فن آوری اطلاعات قدردانی کرد و گفت: آنها از پیش از انقلاب اسلامی پیام رسان پیام انقلاب به صورت فردی به جامعه بودند تا امروز که با شکافتن عرصه های فن آوری و تسخیر فضا و ارتباط انسانها، فضای جدیدی از اطلاعات نوین را برای بیداری انسانها و نه برای اغفال به کار می برند، سپاسگزاری می کنم.

«غلامحسین الهام» در پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجلاس سران افزود: امروز شاهدیم و فردا نیز تاریخ شهادت خواهد داد که نحوه سلوک ایشان (رییس‌جمهور) یک صحنه بی‌نظیر آفریده است و دیگر این مردم نیستند که دنبال رییس جمهوری باشند بلکه این رییس‌جمهوری است که به سوی مردم می‌دود، منتظر آنان می‌ماند و مردم با جرأت و علاقه سر راه او را سد می‌کنند و رییس‌جمهوری برای شنیدن سخنان آنان به سمت آنان می‌رود و خم می‌شود.
سخنگوی دولت اظهار داشت: امروز هیچ‌کس نشنیده است که رییس‌جمهوری د
ر دسترس نباشد. هرکس این را شنیده است، «گیرنده» را اصلاح کند چرا که «فرستنده» در دسترس است و این نه یک ارتباط ملی، که در سطح جهانی نیز شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به دیدارهای رییس‌جمهوری و نحوه ارتباط او با مردم گفت: ایشان الگوی تازه ارتباطی در عرصه بین‌المللی آفریدند که یک نوع پیام‌رسانی است و به مشی پیامبران در شهر و روستا به دنبال ارتباط سازنده و انسانی با مردم تلاش کرده است تا این جامعه را با امام و نقطه کمال تعالی مرتبط کند و روابط عمومی‌ها نیز با این رویکرد است که موفق خواهند شد.

الهام تصریح کرد: اگر تعامل انسانها با یکدیگر در بستر باور، اعتماد و محبت شکل بگیرد، مستحکم‌ترین پیوندی خواهد بود که فرد و جامعه را به سمت تعالی خواهد بود.
به گزارش ایرنا وی با اشاره به نقش روابط عمومی دستگاه‌ها در ایجاد فضای تعامل بین جامعه و حاکمیت افزود: ملت ولی‌نعمت ما و صاحبان واقعی کشور هستند و کارگزاران هیچ شأنی جز خدمتگذاری مردم ندارند و رییس‌جمهوری به خوبی از آن به عنوان «نوکری ملت» یاد کرده است.
سخنگوی دولت در پایان اظهار داشت: آنچه رییس‌جمهوری انجام داده، از طریق روابط عمومی‌ها محقق نشده است و امیدواریم روابط عمومی‌ها با عینت بخشیدن به مفاهیم و ارزش‌هایی که در این ارتباطات وجود دارد، اینگونه ارتباطات را شکل دهند.

نقشی که دکتر الهام در شرایطی که ممکن است در آینده نزدیک رخ دهد می‏ تواند ایفا کند نقشی کلیدی و سنگین است...
دانلود

غلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت با اشاره به مصوبات امروز جلسه هیئت دولت گفت: ما در این جلسه اعطای دو نشان فرهنگی را به آقایان داریوش ارجمند و اکبر عبدی داشتیم. همچنین چند مصوبه حمایتی از پنبه‌کاران و یک مصوبه درباره حفاظت از محیط زیست در این جلسه به تصویب رسید.

 

وی ادامه داد: یک مصوبه نیز در مورد مراکز فنی و حرفه‌ای بود که به کسانی که مراکز فنی و حرفه‌ای تاسیس می‌کنند تسهیلات ترجیحی اعطا می شود تا ظرفیت تربیت نیروهای انسانی را داشته باشند.

الهام با توصیه به کاندیداها مبنی بر اینکه باید اعتماد مردم را جلب کرد، گفت: باید نشاط و امید در بین مردم ایجاد شود تا فضای انتخاباتی پرنشاط شود وگام بلندی در جهت حماسه سیاسی برداشته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر القائات منفی وجود دارد و این فضای مثبتی برای خلق حماسه سیاسی نیست، باید ما از این فضا عبور کنیم و حتما این اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره تعدد کاندیداها افزود: تعدد کاندیداها مطلوب و خوب است و این نشان دهنده این است که باید سلایق مختلف در کشور وجود داشته باشد اما وقتی از حد عبور کرد و چهره‌هایی در صحنه آمدند که در عرف توانمندی مدیریت اجرایی کشور را ندارند و برای پر کردن لیست‌های انتخاباتی حضور پیدا کرده اند، از نظر فرهنگی برای جامعه ما مناسب نیست.