پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

به گزارش میدان ۷۲، غلامحسـین الهام که دارای مدرک دکترای تخصصی حقـوق و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است ، در مصاحبه اختصاصی و کوتاه خود در اصفهان با “جوان انقـلابی” در پاسخ به پرسشی درباره بزرگترین عیب و ضغف دکتـر احمـدی نژاد را چه می دانید با لحن کنایه آمیز ، توام با لبخند گفت : عیب مهم احمدی نژاد این بود که به مردم بیش از حد بها میداد و برای آنها احترام زیادی قائل بود ؛ او خیلی دلواپس عدالت بود و یارانه ها را مستقیم بین مردم تقسیم میکرد. وی ادامه داد : وی وقتی مسکن مهر به مردم می داد و گره ای از مردم باز می نمود احساس خوشحالی میکرد ، او خیلی از نامه های مردم را شخصا مستقیم خود جواب می داد.

وی با لبخند ادامه داد  : اینها عیب های عمده ای است! عیب از اینها بزرگتر؟! دکتر الهام ادامه داد : احمدی نژاد دائم سفر استانی میکرد و در مجامع بین المللی با اقتدار از حقوق ملت دفاع میکرد. او خیلی از این نوع ضعف ها داشت!

الهام در پاسخ به پرسش “برخی می گویند احمدی نژاد ۹۲ با احمدی نژاد ۸۴ تفاوت های عمده ای دارد ، با توجه به نزدیکی جنابعالی به ایشان آیا شما با این سخن موافق هستید” گفت : بلی! وقتی احمدی نژاد در سال ۹۲ رفت تجربه بیشتری داشت ؛ اعتقاد او به مبانی اسلام ناب محکم تر شده بود. معاون رئیس جمهور سابق کشورمان ادامه داد : او تجربیات عمیق تری در ایجاد وحدت در بین جهان اسلام داشت ، او انرژی و علاقه بیشتری برای انسجام جامعه اسلامی برای یک صلح پایدار و ارتباطات انسانی ریشه دار و تعاملات مثبت جهانی داشت. الهام تاکید کرد : احمدی نژاد باورش به توانمندی ایران و ایرانی و ملت ایران خیلی بالاتر بود. پایه های اعتقادی وی به نظام و رهبری هم مستحکم تر از قبل بود.

دکتر الهام تنها صفت رئیس جمهور سابقمان که تغییری در آن ایجاد نشده بود را تقید وی به نماز و روزه و احکام اسلامی اشاره کرد.

دکتر غلامحسین الهام ، وزیر دادگستری دولت نهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در در دولت قبل چه کسی به دنبال رابطه با آمریکا بود گفت : آنگونه که من از آقای احمدی نژاد خبر دارم ، ایشان در زمان تحریم هم کلا با مذاکره مخالف بود. وی ادامه داد : احمدی نژاد می گفت موقعیت ما در موقعیت دست بالاتر و برتر نیست و اگر بعد از تحریم بخواهیم مذاکره بکنیم موقعیت برتری را به حریف میدهم. وی تاکید کرد : احمدی نژاد الان را زمان مناسبی برای این کار نمی دانست.

 الهام در ادامه سخنان خود با اشاره به سخن اخیر رهبر معطم انقلاب اسلامی درباره ارتباط دولت قبل برای مذاکره با آمریکا گفت : اگر این سخن حضرت آقا به بخشی از دولت بازگردد ، وزارت خارجه دنبال این بود که راهی برای ارتباط و مذاکره باز بشود و جمع بندی این بود که این کار انجام شود و مکاتباتی هم داشت.

دکتر الهام سپس تصریح کرد : من در جلسه ای که در دولت بودم آقای دکتر احمدی نژاد خطاب به وزیر امور خارجه تصریح کردند که موضوع مذاکره با آمریکا مربوط به دولت نیست و مسئول آن نظام است. وی افزود : احمدی نژاد گفت شما هم در این قضیه به توصیه من ، اعتبار سیاسی و علمی ات را خرج نکن چون که آسیب می بینید ؛ خودتان میدانید ، من مخالفت نمی کنم ولی من موافق نیستم و آن را منجر به نتیجه نمی دانم.

 دکتر الهام این سخن خود را مربوط به اواخر دولت دهم دانست و این موضوع را آقای احمدی نژآد بصورت رسمی در جلسه عمومی دولت اعلام کردند. مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان با ذکر سخنی از دکتر احمدی نژاد ادامه داد : در جلسه عالی سران کشور با حضور مسئولین همه قوا ، من در آنجا گفتم که در این شرایط موافق با مذاکره نیستم.

به گزارش پایگاه جوان انقـلابی ؛ دکتر الهام با اشاره با تهدیدات بی شرمانه آمریکا علیه ملت ایران و پاسخ احمدی نژاد در ۲۲ بهمن ۹۱ و جنجال عده ای در کشور گفت : آقای احمدی نژاد موضع همیشگی خود در دیپلماسی را زد که این حرف برای مذاکره نبود. وی افزود : احمـدی نژاد گفته بود که شما اسلحـه گرفته اید و میگوید مذاکره کنید! این که نمی شود مذاکره! شما با قلدی و تهدید میخواهید بیایید سره میز مذاکره. این نمی شود ، شما اسلحه ات را بینداز آن وقت من با شما مذاکره می کنم. دکتر احمدی نژاد تاکید کرد :  این حرف در واقع محال است و آمریکا هیچ وقت از این جنس شیطنتش دست بر نمیدارد.

دکتر الهام با یادآوری سفر سال گذشته خود با احمدی نژاد به مقر سازمان ملل در نیویورک و جنجال عده ای در داخل و خارج مبنی بر عزم احمدی نژاد برای مذاکره با آمریکا گفت : من در عموم جلسات ایشان بوده ام و هیچ جا ندیده ام که بحثی از مذاکره باشد و احمـدی نژاد همان مواضع همیشگی خود را اتخاذ نموده بود. وی افزود : احمدی نژاد می گفت که آمریکا در منطقه ناامنی ایجاد نموده است و اگر بروند خلیج فارس امنیت می یابد. الهام اضافه کرد : من از این موضع رسانه ها تعجب کردم و بعنوان شاهد عینی هیچ جا ندیدم که بحثی از مذاکره به میان آید و یا با کسانی که از این جنس باشند صحبتی بکنند.

استاد حقوق داسنگاه تهران در پاسخ به سوال اینکه با توجه به دوطرفه بودن توافقنامه ژنو و عدم پذیرش حق غنی سازی توسط طرف مقابل ، آیا راه بازگشت برای از این توافـق توسط این دولت یا دولت های بعدی وجود دارد یا نه گفت : به نظر من راه ترین و بی هزینه ترین راه اعمال اختیار قانونی مجلس شورای اسلامی است.

دکتر الهام در پاسخ به پرسش یکی از شرکت کنندگان در جلسه “جامعه مبلغین دولت اسلامی” که از حاشیه سازی های بوجود آمده در دولت دهم ابراز گله مندی نموده بود و روی کار امدن دولت روحانی را نتیجه عملکرد احمدی نژاد و یارانش می دانست گفت : آیا واقعا همه این مسائل مربوط به مشگلاتی است که در اواخر دولت دهم به وجود آمده بود؟! مگر دولت دهم از آسمان افتاده بود که مشگلی نداشته باشد؟ وی با اشاره به داعیه اصولگـرایان در روی کار آوردن احمـدی نژاد این پرسش را مطرح نمود که چرا در انتخـابات فعلی که با همه توان وارد صحنه انتخابات شده بودند نتیجه دلخواه را نگرفتند؟

دکتر الهام با اشاره به مدل های اجرایی دولت های گذشته با عنوان “توسعه سازندگی پس از جنگ” ، “توسعه سیاسی” و “عدالت” ، دولت یازدهم را فاقد مدل جدید اجرایی دانست. الهام سپس به مشگلات و بهانه تراشی ها در دوران دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت : برای مساله من مجلس ساعت ها وقت گذاشت و حتی پرونده من را به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کردند ولی الان آن حساسیت لازم را در متن توافقنامه ژنو ندارند. الهام تاکید کرد : اگر همه کمک میکردند آیا بازهم تحریم ها اینقدر اثر میگـذاشت؟ آیا اگر صدا و سیما آن فضای تبلبغاتی مخرب را علیه رئیس جمهور وقت بخاطر گرانی ها را پیش نمی آورد بازهم این مشگلات را داشتیم؟ الهام خاطرنشان کرد : اگر این مشگلات و سنگ اندازی ها نبود این دولت قابلیت استمرار نیز داشت.

مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به رای ضعیف روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که تنها با حدود ۲۰۰ هزار رای حائز اکثریت آرا شد ، به ظرفیت کمتر این دولت نسبت به دولت های قبل اشاره  و درعین حال به حمایت پشتیبانی از دولت برای تقویت آن اشاره نمود و گفت : ما در برخورد با دولت مثل دیگران که تضعیف و تحقیر دولت احمدی نژاد را جز واجبات سیاسی خویش میدانستند نیستیم. دکتر الهام ادامه داد : دولت باید تقویت شود تا نظام دچار ضـعف نشود و به نظـر من آمـریکا به دنبال تغییر نظام در داخل کشورمان نیست بلکه به دنبال تاثیر گذاری و تغییر ساختـار از درون با دامن زدن به مشـگلات اقتصـادی ، سیـاسی و فرهنگی است.

وزیر سابق کابینـه احمدی نژاد با اشاره به شایعـاتی مـبنی بر رای دادن دکتر احـمدی نژاد به روحانی یا حمایت احمدی نژاد از جـریان روحانی به دلیل آرا بسیار بالای روحانیان به رییس جمهورمنتخب در انتخـابات امسال گفت : همچنان عده ای به دنـبال این هستـند که همـه تقصیرات را به گـردن احمدی نژاد بیندازند.

پاسخ دهید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی