پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

فضا خاکستری است ولی قهرمان پذیر

به نظرم فضا خاکستری است، ولی قهرمان پذیر یک نفر با زیرکی و هوشیاری وشنخات کافی از فضای جامعه می تواند بر روند حرکت سیاسی اثر گذارد باشد

سایت آریا وابسته به اصولگرایان سنتی در خبری که توسط روزنامه های حامی فتنه چون آرمان روابط عمومی هم منتشر شد ادعا کرده است که خانم رجبی از عرصه سیاست کناره گیری کرده است که این خبر با واکنش ایشان روبرو شده است

فاطمه رجبی گفت: هفته گذشته شخصی که خود را خبرنگار یک سایت خبری معرفی کرد ضمن تماس تلفنی با من تقاضای مصاحبه نمود اما بنده طبق رویه معمول چند وقت اخیر انجام مصاحبه را رد کردم اما با سماجت این خبرنگار مواجه شدم که البته منجر به مصاحبه نشد. رجبی اظهار داشت: ضمن اینکه شکایت از این سایت را حق خود می‌دانم باید بگویم که یک حرکت خلاف قانون و خلاف اخلاق از سوی این سایت انجام گرفت و از این طریق به اطلاع تمامی کسانی که این مطلب کذب را خوانده‌اند می‌رسانم که این مصاحبه از سوی اینجانب انجام نشده و حتماً پیگیر تعقیب قضایی این تخلف خواهم بود

مردم بازی نخبگان را خیلی راحت بهم می زننند



بلاخره در حکومت ما مردم تاثیر گذارند نه الیت ها وچون مردم تاثیرگذارند، بازی نخبگان را برهم می زنند و این قضیه خیلی راحت اتفاق می افتد

الان چیزی که بر فضای سیاسی غلبه دارد کارامدی ناشی از رفتار و کارکردهای حکومت است که از دوره آقای احمدی نژاد رقم خورده است
دشمنان فرضی!


برخی از اصولگرایان می خواستند در جریان انتخابات همه را با دشمن فرضی در گیر کنند تا بعد بتوانند در یک اتوبان یک طرفه و بعد بی هزینه به مجلس یروند، رویکرد آنان به مشارکت حداقلی می انجامد وبا رویکردی که رهبری داشت در تضاد بود

احمدی‌نژاد : کار برای خدا شکست ندارد؛ حتی اگر همه شیاطین امکانات خود را برای ضربه زدن به یک ملت بسیج کنند.
رییس‌جمهور همچنین استانداران و مدیران اجرایی کشور را به داشتن ارتباط عاطفی و صمیمانه با مردم توصیه کرد و گفت: مسوولین وظیفه دارند در کنار تلاش برای اقدامات زیربنایی، رسیدگی و رفع مشکلات جزیی مردم به خصوص طبقات محروم را در دستور کار خود داشته باشند.
غلامحسین الهام در سال 1338 در اندیمشک دیده به جهان گشود.وی دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است. الهام حقوقدان شورای نگهبان، سخنگوی دولت محمود احمدی نژاد، وزیر دادگستری و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود.

سوابق اجرایی

  • دادیار و قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی سپاه پاسداران ۱۳۶۳-۱۳۵۹
  • دفتر نظارت و دفتر سیاسی دادستانی کل کشور ۱۳۶۵-۱۳۶۳
  • دبیرکمیته حقوقی دادستانی کل کشور ۱۳۶۵-۱۳۶۳
  • عضو هیات بازرسی شورای عالی قضایی در دادگاههای کیفری ۱۳۶۸
  • مشاور سیاسی دادستان عمومی تهران ۱۳۷۰-۱۳۶۸
  • عضو هیات علمی مدعو دانشکده علوم قضایی ۱۳84-۱۳71
  • سخنگوی قوه قضائیه ۱۳۸۳-۱۳۸۱
  • عضو کمیته منصوب شورایعالی قضایی در تاسیس سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح
  • عضو کمیته تدوین لوایح قضایی نیروهای مسلح
  • مشاور وزارت دادگستری در تدوین لوایح حقوقی ۱۳۷۰-۱۳۶۸
  • رئیس مرکز تحقیقات شورای نگهبان ۱۳۸۴-۱۳۷۹
  • عضو حقوقدان شورای نگهبان از ۱۳۸۳
  • معاونت دانشکده حقوق دانشگاه تهران ۱۳۷۳-۱۳۷۱
  • معاونت دانشگاه تهران ۱۳۷۳
  • معاونت تحقیقات سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۷۹-۱۳۷۸
  • قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ۱۳۷۸-۱۳۷۳
  • عضو هیات علمی مدعو دانشگاه‌های علوم انتظامی، مجتمع قضایی قم (وابسته به دانشگاه تهران)، موسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشکده مدیریت وزارت آموزش و پرورش، مراکز تربیت معلم تهران و . . . از سال ۱۳۶۵ به بعد
  • رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ۱۳۸۴
  • سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ۱۳۸۴
  • عضو هیات امنای دانشگاه‌های شهید چمران و علامه طباطبایی

همسر او فاطمه رجبی تحلیلگر سیاسی، استاد دانشگاه و از نویسندگان هفته نامه های صبح و یالثارات الحسین است.الهام همچنین در توصیف همسرش،فاطمه رجبی را صریح و تنها همچون ابوذر  خوانده است.

او، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است و پیش از آن سخنگوی شورای نگهبان و مدتی نیز سخنگوی قوه قضائیه بوده‌است. الهام در مرداد 1389 توسط محمود احمدی نژاد به عنوان مشاور حقوقی رییس جمهور منصوب شد.

الهام همچنین عضو موسس و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بود و مورد قبول و اعتماد علامه مصباح یزدی واعضای جبهه پایداری  که بخاطر تندروی های که بر علیه دولت و رئیس جمهور شذ ازآنهاجدا شد.

وی در تبیین اصولگرایی بیان می کند اصولگرایی تابلویی برای افراد و جریان های خاصی نیست،اصولگرایی تابلوی یک تفکر گفتمان است.هرکس حامل این گفتمان باشد اصولگراست،اصالت خودش را از احزاب و تابلوها نمی گیرد.

الهام در تمام سخنرانی ها و اظهار نظراتش به تبیین گفتمان سوم تیر که از متن آن دولت نهم شکل گرفت می پردازد و حرکت سوم تیر 84 را یک حرکت انقلابی اسلامی توصیف می کند که در واقع حرکتی در جهت احیای انقلاب اسلامی و حرکت مجدد انقلاب بعداز یک دوره رکود و به خصوص انحراف تدریجی از مبانی بود که عقلانیت،معنویت و عدالت از مهمترین شاخصه های آن است.همچنین در  توصیف جبهه پایداری،آن را یک جریان فکری می داند که از 3 تیر 84 شکل گرفت و ظهور پیدا کرد و بیان می دارد جبهه پایداری یک گفتمانی است که تفکرش برگرفته از مکتب امام است و عدالت در مدیریت کشور نیز یکی از شاخص های اصلی آن است که افراد با چنین نگرشی را در دایره خود جای می دهد و من نیز خود را در این جریان فکری می بینم.

الهام در بیان دیدگاهش نسبت به جریان انحرافی می گوید هر جریانی که این شاخص های اصیل انقلاب را از مسیر خود خارج کند جریان انحرافی است حالا با هر بخش باشد.

غلامحسین الهام همچنین اخیرا  به درخواست روزنامه ایران  که به گفته برخی بولتن جریان انحرافی است پاسخ مثبت داده بودکه به نوشته این روزنامه صمیمی بود و به یک جلسه درد ودل تبدیل شد.

الهام در یکی از سخنرانی هایش به این نکته اشاره دارد که مقام معظم رهبری نسبت به همه دولت ها حمایت اجرایی داشتند اما نسبت به دولت نهم حمایت گفتمانی دارند و همواره به صورت قاطع از دولت احمدی نژاد حمایت و این دولت را تایید نموده اند.در سلامت گفتمانی و فکری این دولت هیچ شکی نیست و از همه دولت های قبلی عملکرد بهتری داشته است.وی درباره رابطه دولت و جبهه پایداری نیز عنوان کرده است شاید جبهه پایداری از نظر گفتمانی و کارکردی با احمدی‌نژاد نزدیکی بیشتری داشت و شاید مقداری از گرایش مردم هم به جبهه پایداری، گرایش آنان به گفتمان سوم تیر و کارکردهای مثبت دولت و احمدی‌نژاد بود و این، به عنوان بخشی از واقعیت‌ها نباید نادیده گرفته شود.

دکتر الهام درباره انتخابات یازدهم نیز اشاره می کند برای ریاست جمهوری آینده افرادی از گفتمان جبهه پایداری ظهور پیدا خواهند کرد و ادامه می دهد فتنه 88 مهمترین علامت شکست جریاناتی است که بخواهند در گفتمان انقلاب انحراف ایجاد کنند. جامعه ما ظرفیت انسانی این گفتمان را دارد و افرادی که توانمندی این را داشته باشند، ظهور پیدا خواهند کرد.

با این توصیفات دکتر غلامحسین الهام را می توان گزینه مناسبی هم از جانب دولت و هم از جانب جبهه پایداری انقلاب اسلامی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دانست.

دکتر الهام فردا به منظور شرکت در همایش " نگین هستی" که در بزرگداشت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) برگزار می شود، به  تبریز می رود و در تالار وحدت دانشگاه تبریز به سخنرانی خواهند پرداخت


عباس عبدی از فعالان جریان اصلاحات بازداشت مهدی هاشمی و رسیدگی به اتهامات وی را به سود هاشمی دانسته و تصریح می کند با این اتفاق هاشمی می تواند آزادانه تر عمل کند.


به گزارش گروه سیاسی "محدوده" ، عباس عبدی در یادداشتی که در هفته نامه آسمان منتشر شد با اشاره به بازداشت مهدی هاشمی ، تصریح کرد که در چند سال گذشته هاشمی به نوعی در بند اتهامات با رفتار فرزندان خود گرفتار بود و با بازگشت و بازداشت فرزندش وی می تواند به تحرک شایسته بپردازد.


وی در این زمینه نوشت:نکته مهم این است که چرا باید یک سند میلیارد تومانی به عنوان وثیقه 10 میلیون تومانی بازداشت بماند و امکان نقل و انتقال را از آن سلب کرده و خسارات جبران ناپذیری به اصل سند وارد کرد؟آقای هاشمی مثل همان سند یک میلیاردی است که تا هفته گذشته در گرو رقم ناچیز پرونده فرزندش بود.


عبدی تصریح کرد:این اتفاق به نفع آقای هاشمی است زیرا مستقل از این دو پرونده می تواند وثیقه سیاسی خود را آزاد کند و به تحرک شایسته تری بپردازد.
 

به گزارش صریح نیوز، یک عضو جبهه پایداری گفت: آقای الهام به دلیل تمایلاتی که در همکاری با دولت داشتند؛ اینگونه تشخیص داده شد که از جبهه پایداری بروند!

حجت‌الاسلام حسین جلالی، عضو جبهه پایداری و رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با مشرق پیرامون جدایی الهام از جبهه پایداری گفت: این جدایی در زمان تشکیل جبهه هنگام رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم رخ داده است و آقای الهام از آن زمان تاکنون دیگر عضویتی در جبهه پایداری نداشته است.

وی درباره علت این جدایی نیز گفت: ایشان به دلیل تمایلاتی که در همکاری با دولت داشتند؛ اینگونه تشخیص داده شد که از جبهه پایداری بروند!

همچنین به گزارش فارس، غلامحسین الهام عضو هیئت موسس جبهه پایداری به دلیل آنچه مشغله کاری عنوان شده، از حضور در شورای مرکزی این جبهه خودداری کرده است!

گفتنی است غلامحسین الهام، یار دیروز و امروز رئیس جمهور مردمی و ارزشمدار از مدت ها قبل نسبت به برخی گفتارها و رفتارهای اعضای جبهه پایداری انتقاد و حملات دور از اخلاق آنان به رئیس جمهور و دولت را قبول نداشت و در طول این مدت بارها در مصاحبه با رسانه ها و خصوصا روزنامه ایران، بر حمایت از دولت و دکتر احمدی نژاد تأکید داشت.

مشاور حقوقی رئیس جمهور در آخرین مصاحبه خود با ویژه نامه «دولت معیار» روزنامه ایران، با پیش بینی متهم شدن به خیلی برچسب ها از جمله جریان انحرافی، از آمادگی خود برای پرداخت هزینه حمایت صادقانه از رئیس جمهور خبر داده بود.

الهام در این مصاحبه با حمایت صریح از احمدی نژاد گفته بود رأی به احمدی نژاد از حب علی بود نه از بغض معاویه!

وی همچنین تأکید کرده بود: در گذشته گفته ام الآن هم می گویم در آینده هم خواهم گفت که دولت احمدی نژاد بیشترین فشارها و هجمه ها را پس از انقلاب متحمل شده است.

دکتر الهام از تلاش سیاسیون شکست خورده در سال 84 گفت که بسیار سعی کردند بگویند احمدی نژاد و گفتمانش یک دروغ بود! اما غافل از اینکه احمدی نژاد یک حقیقت واقعی برای انقلاب است. الهام معتقد است که حضور در کنار احمدی نژاد و حمایت از او در شرایط فعلی یک وظیفه است و او هم برحسب این وظیفه در کنار رئیس جمهور حضور دارد.

او همچنان تأکید می کند احمدی نژاد امروز همان احمدی نژاد سال 84 است و از نظر گفتمانی هیچ تغییری نکرده است.

البته بسیار تأسف بار و عبرت انگیز است که آقایان جبهه پایداری پس از یک سال تخریب و حمله بی امان به رئیس جمهور و دولت خدمتگزار و در حالی که خود را در حال پایداری بر ارزش های عدالتخواهانه معرفی می کنند، پایداری دکتر الهام بر حقیقتی که به آن اعتقاد دارد و نمی تواند بر خلاف آن رفتار نماید در پیشتیبانی از دولتی که مورد حمایت بی نظیر و مستمر رهبر معظم انقلاب است، تحمل نمی نمایند و بنابر اظهارات رئیس دفتر آیت الله مصباح: به دلیل تمایلاتی که در همکاری با دولت داشتند؛ اینگونه تشخیص داده شد که از جبهه پایداری بروند!

و در یک کلام باید گفت که دکتر غلامحسین الهام؛ مشاور رئیس جمهور، هزینه پایداری خود بر صداقت را همانگونه که خود پیش بینی می کرد، پرداخت.