پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


دکتر غلامحسین الهام در گفت و گوی اختصاصی با نکات پرس اظهار داشت: ما پیش از احمدی نژاد نگران تغییر مسیر انقلاب بودیم و برای ما این موضوعیت داشت، باید بپذیریم کسی هم که کشور را نجات داد کسی نبود مگر احمدی‌نژاد، هیچ تردیدی هم وجود ندارد اما حفظ و تداوم آن موضوع اساسی و مهمی است؛ که: عشق آسان نمود اول /ولی افتاد مشکل‌ها ...

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطر نشان کرد: در دولت دهم از اول مشکلاتی ایجاد شد؛ برخی از مشکلات ربطی به رویکرد آقای احمدی‌نژاد ندارد. من به این جمع‌بندی رسیدم که عموم اصول‌گرایان به اصطلاح تشکیلاتی، احمدی‌نژاد را نمی‌خواستند؛ یک دوره‌ای هم اضطراراً آمدند  و بلکه از روی اضطراب آمدند.

وی تصریح کرد: یعنی اضطراب هم داشتند که باید احمدی نژاد را مدیریت و اداره کنند  و الا چه‌ها که می‌شود؟! آن‌ها آمدند تا بر احمدی نژاد قیمومیت کنند؛ آمدند احمدی‌نژاد را اداره کنند، اما ظرفیت ایشان اجازه مدیریت شدن نمی‌دهد؛ یک مدیر استراتژی و راهبردی که خلاقیت و مدیریت ویژه ای در این عرصه دارد، لذا  مدیریت نشد اما از همه آن‌ها استفاده کرد.

 سخنگوی دولت با بیان اینکه در دولت نهم هم نمایندگانی وجود داشتند که حتی در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری یعنی سوم تیر همراه احمدی نژاد نبودند افزود: برخی هم به ناچار آمده بودند اما در مسیر حرکتی که احمدی‌نژاد می‌خواست نبودند و برای تحقق اهداف رییس‌جمهور مانع به حساب می‌آمدند؛ بنابراین عده‌ای حذف شدند و برخی حتی تا آخر دولت هم آمدند.

دکتر الهام خاطر نشان کرد: همین‌ها که بعداً مشکلات جدی‌تری برای احمدی‌نژاد ایجاد کردند، اگر می‌ماندند نیز به علت عدم تحرک و پویای بی‌شک مشکلات جدی‌تری ایجاد می‌شد.


دکتر غلامحسین الهام گفت: این ظرفیت درونی نیست، جهانی است این حرکت موج جهانی آفریده است این موج از سمت و مسیر احمدی‌نژاد متصل شده به ظرفیت انقلاب اسلامی است؛ احمدی‌نژاد از دل انقلاب متولد شده اگر انقلاب نباشد احمدی‌نژاد هم نیست. 


بعضی‌ها می‌خواهند این ظرفیت را دوگانه و بعضی هم می‌خواهند ان را فردی کنند یعنی تفکر احمدی‌نژاد بدون احمدی‌نژاد! نه احمدی‌نژاد با آرمان‌هایش زندگی می‌کند و یک هویت واحد دارند و ان ظرفیت انقلاب اسلامی است.

بعضی‌ها دارند این ظرفیت را بین رهبری و احمدی‌نژاد دوگانه‌اش می‌کنند وقتی می‌گویم احمدی‌نژاد گره می‌خورد به انقلاب اسلامی یعنی گره می‌خورد با نظام اسلامی و ولایت فقیه این وسط همان تنگ نظران کوتاه بین آمدند برش بزنند که احمدی‌نژاد اگر بدین شکل باشد موضوعیتی مستقل از نظام پیدا می‌کند؛ در حالی که این‌طور نیست ظرفیت دارد برای نظام و رهبری ایجاد می‌شود، چون تعریف احمدی‌نژاد نه تغییر دهنده نظام است نه این نظام بدون فقاهت قابل اداره است. برای حکومت که نمی‌توان جایگاه رهبری ساخت؛ خب روشن است احمدی‌نژاد تهدیدی برای نظام نیست یک ظرفیت است.



خیانت بزرگ از جایی انجام شد که این ظرفیت را تبدیل کردند به تهدید برای نظام؛ اشتباهات ممکن است متعدد و متنوع باشد و حتی بخشی از آن از سوی خود احمدی‌نژاد باشد. تشابهات قابل قیاس نیست ولی به ببینید پیامبر احتیاط می‌کند ان چه در رابطه با امیر المؤمنین باید بگوید نمی‌گوید؛ چرا چون ظرفیتش نیست آن که تازه حق مطلق است ما که دارای اشتباهات عدیده هستیم؛ احمدی‌نژاد به بنده علاقه دارد لزومی ندارد همه علاقه را بروز دهد اگر پدر باشی چه به حق چه به ناحق یک بچه‌اش را بیشتر دوست داری اگر دوستی خود را بروز دهی، چه می‌شود؟ حسادت بقیه برانگیخته می‌شود و قصه یوسف به وجود می‌آید؛ موجب تحریک می‌شود و این فرصت را می‌گیرد؛ لذا یوسف چند سال می‌رود زندان چون محبت را بروز داد. زمانی هم عزیز مصر می‌شود که یعقوب دیگر چشم نداشت؛ نمی‌خواهیم سنت‌های الهی را تخطئه کنم می‌خواهم از آن نتایجی بگیرم، تحریک و ایجاد حساسیت ممکن است موجب ظرفیت سوزی شود، آقا اگر حمایت از احمدی‌نژاد نمی‌کرد مشکلات دیگری بود قبول؛ این طرف هم حمایت کرد دیگران آنقدر حساس شده بودند که همه کار می‌کردند تا احمدی‌نژاد از چشم آقا بیفتد.


براساس احکام صادر شده از سوی « غلامحسین الهام »، «سید مهدی میرحسینی زواره» به سمت معاون توسعه سرمایه انسانی این معاونت منصوب و جایگزین « هاجر تحریری نیک صفت» شد.
میرحسینی پیش از این رئیس امور ساختارهای نظام اداری در این معاونت بود.
« محسن نجفی‌خواه » نیز با حکم الهام به سمت معاون تحول اداری این معاونت منصوب و جایگزین « احمد بزرگیان» شد.
الهام در حکم جداگانه‌ای احمد بزرگیان را به سمت رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک منصوب کرپد.
در حکم دیگری « طاهره پورشمسیان » نیز به سمت معاون هماهنگی اجرای مقررات اداری منصوب شد.


شاید حذف یک نفر از سردبیری یک نشریه آنچنان خبر مهمی به نظر نرسد یا اگر همان فرد را از سایتی حذف کنند که خود از پایه گذاران آن بوده باز هم آنقدر به ظاهر خبر مهمی نباشد چه برسد به آنکه تبدیل به سوژه سرمقاله هم شود! اما هنگامی که کمی عمیق تر به ماجرا بنگریم تنها در اصل خبر متوقف نمی شویم و از تنگ نظری جریانی آگاه می‌شویم که مدعی صدور انقلاب است حال آنکه والدین و فرزندان خود را نیز نمی تواند حفظ کند...

اما اصل خبر: محمد مهدی تهرانی سردبیر نشریه اصولگرا بدون هیچ اطلاعی از سردبیری این نشریه که وی را می توان همه کاره آن دانست حذف شد و شماره جدید این نشریه در حالی منتشر شد که این چهره گفتمانی جریان سوم تیر می بایست از روی دکه، نشریه‌ای را می دید که خود برای شروع به کار آن نقش ایفا کرده بود...
پیش تر هم محمد مهدی تهرانی از شورای سردبیری رجانیوز نیزکنار گذاشته شده بود.

اما به واقع جرم تهرانی چه بود؟

مهمترین تفاوت محمد مهدی با سایر دوستانش که به راحتی وی را از گردونه حذف کردند یک کلام بود حرکت بر مدار عقلانیت؛ تهرانی یا همان نویسنده وبلاگ میثم تمار از آن دست افرادی نبود که تحت جو سازی اقدام کند لذا هنگامی که دوستانش تصمیم گرفتند توپخانه خود را علیه دولت روشن کنند وی با تحلیل های عقلانی و نه احساسی خود با این امر مخالفت کرد البته جایگاه محمد مهدی آنقدر محکم بود که دوستانش نتوانند به وی برچسب جریان موسوم به انحرافی را بچسبانند چراکه حتی شبکه ایران سایت روزنامه ایران نیز در حمله به تهرانی کم نگذاشته بود پس این برچسب به وی نمی چسبید؛ به هر حال تهرانی معتقد بود به جای تخریب باید سراغ نقد رفت نقدی دلسوزانه و گذر از احمدی نژاد و له کردن وی را به دور از عقلانیت انقلابی خود می دانست، همین اختلاف نظر کافی بود تا وی از سوی جریانی که همواره محمد مهدی را چهره گفتمانی خود معرفی می کردند مورد بایکوت رسانه‌ای قرار گیرد.


اما هنوز برای محمد مهدی یک پایگاه دیگر باقی مانده بود و آن هم نشریه اصولگرا بود؛ تهرانی در اصولگرا صراحتا از وحدت دولت و پایداری سخن به میان می آورد امری که مورد پسند افراطیون نبود؛ تهرانی در اصولگرا رویکرد شورای نگهبان در مقابل دولت را به نقد کشید البته نقدی منصفانه و سازنده اما همین میزان هم برای جریانی که به دنبال حذف والدین خود بود تا ارثیه پدر را به جیب بزند خط قرمز به حساب می‌آمد...

اما اوج اختلاف نظر محمد مهدی تهرانی با این جریان زمانی به اوج رسید که تهرانی به مانند برخی دیگر از دوستانش برای ریاست جمهوری کشور به گزینه دکتر الهام رسید و مردانه از این انتخاب خود دفاع کرد.

دفاع از دکتر الهام بر مبنی عقلانیت انقلابی برای کسانی که بی پروا می گفتند ما با علامه بیعت کردیم و انتخاب را به ایشان سپردیم قابل پذیرش نبود. تهرانی حالا رسما از دکتر الهامی حمایت می کرد که جزئی از دولت به حساب می آمد و این برای جریانی که تنها راه رسیدن به ارثیه پدر را قتل وی می دانست نه تنها مطلوب نبود بلکه غیر قابل پذیرش بود حتی اگر محمد مهدی تهرانی بعد از عدم ثبت نام دکتر الهام از جلیلی دفاع کرده باشد. حتی اگر دفاع وی از جلیلی بسیار کارامد تر از تصمیم تشکیلاتی باشد البته با این قید که بعد از قطعی شدن عدم صلاحیت کاندید خود روغن ریخته ریخته را نذر امامزاده کردند... این ها مهم نبود چراکه هر نمادی از اتصال با دولت باید حذف می‌شد.

محمد مهدی تهرانی موقعیت خود را قربانی عقلانیت انقلابی خویش کرد تا اثبات کند جریانی که به پدر و فرزند خود رحم نمی‌کند نمی تواند عمر پایداری داشته باشد...

تهرانی فقط برای دوستان نزدیک خود یک پیامک زد نوشت: "نشریه اصولگرا رو هم خودشون منتشر کردن بدون اینکه من حتی خبر داشته باشم اینم مزد این همه جون کندن"

محمد رحمانی


منبع:نکات پرس


ان شالله لیست انتخاباتی حامیان دکتر الهام در انتخابات شورای شهر بزودی با کسب نظر ایشان منتشر خواهد شد


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهورتصریح کرد:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر غلامحسین الهام در نشست شورای هماهنگی روسکار کردن در فضای همدلی و همزاد پنداری با مردم در دوره های نهم و دهم یک فرصت ارزشمند تاریخی بود و اگر حداقل با همین شتاب استمرار نیابد، خیلی زود دل مردم برای احمدی نژاد تنگ خواهد شد. 
ای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی 'ارتباط' را به جای تبلیغ، ویژگی انتخابات ۸۴ و ۸۸ توصیف کرد و افزود: شاید هر جا رنگ تبلیغ مقداری غلبه کرده، اثر و واکنش آن منفی بوده است ولی همه دیدند که ارتباط در سال ۸۴ و ۸۸ موج و حرکت آفرید. 


الهام ادامه داد: قدرت ارتباط دکتر احمدی نژاد که ویژگی منحصر و شخصیتی ایشان است باعث شد حتی تبلیغات عظیم بین المللی خنثی شود. 


سخنگوی دولت گفت: آقای احمدی نژاد با قدرت ارتباطات شخصی خود یک حرکت نو در عرصه ملی و بین المللی آفرید و با این حسن ارتباط خود را ماندگار کرده و در عین حال منشاء خدمات واقعی در سطح عالی و برجسته ای شده است اما اشکال کار ما این است که این ارتباطات نهادینه نشده و بر روی یک فرد مانده است. 


الهام تصریح کرد: اگر کسانی می خواهند افکار عمومی را نمایندگی کنند و یک قدرت شگرف داخلی و بین المللی به عنوان بازوی آرمان نظام اسلامی و رهبری و نمایندگی ملت بزرگ ایران در عرصه جهانی و تاریخی بیافرینند، باید این توانایی را داشته باشند که این نمایندگی را مدیریت کرده و بدست آورند.


*** بیش از سه هزار ساعت پرواز بالگردی
سخنگوی دولت، ویژگی بارز دولت را ارتباطات عمیق و گسترده با توده های مردم عنوان کرد و با اشاره به گزارش کاری واحدهای پروازی مربوطه گفت: رئیس جمهور در جریان سفرهای استانی و افتتاح طرحهای مختلف در کشور تا پایان سال ۸۹، ۳۱۲۰ ساعت با بالگرد پرواز کرده است که تاثیر این حد از پرواز بر جسم انسان روشن است ولی استقامت روحی و عشق و علاقه به خدمت هرگز خستگی را نشان نداده است. 


الهام تلاش های خالصانه و بی شائبه رئیس جمهور را در تراز ملی و جهانی کاملا بی سابقه عنوان کرد و افزود: تلاش های رئیس جمهور و دولت موجب افتخار و ارتباط عمیق مردم با حاکمیت شد و مهم ترین پایگاه قدرت ملی و بزرگترین سرمایه امنیت ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 


سخنگوی دولت همچنین خاطر نشان کرد: امروز گفته می شود ما رئیس جمهوری می خواهیم که نگوید من اختیار ندارم و نمی گذارند و چوب لای چرخ می گذارند اتفاقاً ویژگی احمدی نژاد این است که چوبهایی که دیگران لای چرخ دولت می گذارند را خارج کرده و پرشتاب کار کرده است. 


وی افزود : همین اقدامات را برخی خلاف قانون توصیف کرده ند، گویی از نظر آنها قانون پدیده ای است که مانع حرکت و کار است! هیچ وقت از احمدی نژاد نشنیده ام که بگوید 'نمی گذارند، نمی شود' اصلا مدیریت احمدی نژاد به این است که هر راهی بن بست می شود یک راه دیگر باز می کند و برای همین هرگز در کوچه بن بست نمی ماند. ب

له احمدی نژاد مکرر گفته است با همراهی و همدلی قوا و همه نهادها، هم افزایی ها بسیار بیشتر و با سرعت بالاتر می توان به مردم خدمت کرد و هرگز به دلیل مشکلات کار را متوقف نکرده و عذر نیاورده است.



وی افزود: ما در مرحله ای قرار داریم که دایم به دنبال این هستند توانمندی ها و کارهای انجام شده در این دولت را مخدوش نشان بدهند و این در حالی است که همان افراد به ادامه همین مسیر اعتراف می کنند. مثلا می گویند مسکن مهر یا هدفمندی و سهام عدالت و موارد مانند آنها را ادامه می دهیم پس باید از آنها پرسید اگر اینها کارهای غیرکارشناسی و غلط است چرا می خواهید آنها را اجرا و پیگیری کنید؟ 


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: بدون ارتباط عمیق درونی نمی توان نمایندگی کسی را بر عهده داشت. این ویژگی در انقلاب پرورانده شد و جزء خصیصه های انقلاب و مقوّمات نظام اسلامی قرار دارد چرا که این نظام بر پایه زور و تحمیل بنا نشده است بلکه جمهوری اسلامی بر باورها، دلها و در بستر اندیشه ها حکومت می کند. 


الهام با اشاره به ویژگی های نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اسلامیت و اتکای مدیریت کشور بر آرای مردم جزء عناصر ثابت نظام اسلامی است که در قانون اساسی هم مورد تاکید قرار گرفته و قابل انعطاف و تغییر نیستند.


سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این دولت با این جایگاه و شاخص ها باید روبط عمومی هایش نیز در این تراز باشند، گفت: عنصر ارتباطی قوی در روابط عمومی می تواند روسای دستگاه ها را متوجه کند که برای اثبات خدمات و نشان دادن عرصه انجام وظیفه اش نیاز به استفاده از توان روابط عمومی دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت روابط عمومی ها باید جلوه گری کند تا مدیران سطح بالا به این باور برسند که تنها راه برون رفت از بحران ها و خنثی شدن حملات و تخریب ها، و قبل از آن همراهی و همگرایی عمومی مستلزم استفاده از ظرفیت روابط عمومی هاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور همچنین با تاکید بر جذب نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی ها و لزوم تاکید بر لزوم توجه به موضوع آموزش تخصصی روابط عمومی ها گفت: در جذب نیرو باید سراغ بالابردن سطح توانمندی ارتباطی برویم به همین منظور باید مجموعه نیروی روابط عمومی دوره های تخصصی ویژه را ببینند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: روابط عمومی ها باید ضرورت وجود و ثمرات حضور خود را برای دستگاه های اجرایی به عینه نمایان کنند و این باور را به وجود بیاورند که بدون ارتباطات دقیق، درست، عالمانه و واقع بینانه نمی توان یک سازمان را مدیریت کرد.
وی زمان باقیمانده از فعالیت دولت دهم را فرصت مناسبی برای اصلاح برخی از مشکلات و کاستی های روابط عمومی ها دانست و تاکید کرد: باید علت تاخیر و کندی حرکت ارتقای روابط عمومی ها شناسایی و درجهت حل و رفع آن تلاش کرد.

الهام همچنین از روابط عمومی ها خواست با ابتکارات و هنر ارتباطی خود خدمات گسترده و گفتمان دولت نهم و دهم را معرفی و تبیین کنند.
در پایان این نشست همچنین با اهدای لوح تقدیر از تلاش های مدیران و روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی تجلیل شد.

همچنین از خدمات و زحمات سیدضیآءالدین نورالدینی؛ دبیر سابق شورای اطلاع رسانی دولت نیز قدردانی شد.
سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اهدای لوح ویژه ای به خانواده مرحوم زاده حسین نیز- که از مدیران روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در دولت نهم بود و مدتی قبل از دنیا رفت- تجلیل کرد.

افزودن تصویر از طریق آدرسالهام

' غلامحسین الهام ' درجمع مدیران روابط عمومی های دستگاه ها، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ویژگی انقلاب امام راحل را در ارتباطات ذکر کرد.
الهام گفت: امام استاد بی نظیری در ارتباطات بود و انقلاب امام (ره) نه حرکت مسلحانه و نه کودتا بود، بلکه با افکار عمومی رابطه معنوی، درونی برقرار کرد.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) راه زمین به آسمان و مادیت را به معنویت باز کرد و اسباب نجات انسان از تمام اسارت ها شد.
الهام افزود: قریب به ربع قرن از این حادثه تلخ و البته طبیعی روزگار می گذرد اما امام (ره)همچنان در دل و یاد تمام انسان های آزاده و آزاد اندیش و عدالتخواه زنده هست.
سخنگوی دولت در ادامه با بیان این که امام خمینی (ره) استاد بی نظیری در ارتباطات بود و با ارتباط انقلاب کرد، اظهارداشت: امام راحل هنر گره زدن دل و عقل را با هم داشت.
الهام گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب ارتباطات بود و تداوم آن هم ناشی از همان تداوم ارتباطات است و امروز که امام (ره) نیست اما این ارتباط درونی همچنان ادامه دارد و به نسل های بعدی هم منتقل شده است

غلامحسین الهام سخنگوی دولت و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهور در گفت و گو با فارس درباره آخرین مراحل استخدام نیروهای جدید در دولت بر طبق طرح مهر آفرین گفت: خوشبختانه این طرح با تمام قدرت در حال پیشرفت است و دستگاه هایی که در استان ها آمادگی آن را داشته اند، این طرح را اجرا کرده اند.

وی افزود:هم اکنون برخی از دستگاه ها در بحث جذب نیرو در مراحل پایانی هستند و آگهی جذب نیرو را در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهور ادامه داد: در خصوص تبدیل وضعیت نیروی های شرکتی به قراردادی تقریبا این روند به پایان رسیده است.

الهام با بیان اینکه قرار است استخدام این نیروها بر طبق مصوبه مهر آفرین، طبق یک پروسه پنج ساله انجام شود ادامه داد: البته برخی فشارهای جنبی وجود دارد که دستگاه های اداری را دچار ناامنی می کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: البته این مشکلات هم اکنون در حال رفع شدن است  و ما امیدواریم تا پایان امسال، ساماندهی کارکنان قراردادی به پایان برسد.