پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

غلامحسین الهام سخنگوی دولت دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سؤال "آیا شایعات مبنی بر پرداخت هدیه 80 میلیونی از سوی دولت به شما در آخرین روزهای دولت دهم، صحت دارد؟" گفت: بنده نیز مثل بقیه افرادی که نشان دولتی دریافت کردند، طبق مصوبه دولت نشان درجه 2 لیاقت و مدیریت گرفتم. برخی آن را قیمت‌گذاری کردند و قیمت "نشان" را می‌نویسند.

وی با بیان "علاوه بر من، افراد متعددی در طول این 8 سال نشان گرفتند"، افزود: برخی از معاونین من در وزارتخانه و برخی دیگر از وزرا و معاونین‌شان نشان عدالت گرفتند. لیست اسامی این افراد در مصوبات دولت موجود است.

سخنگوی دولت دهم با اشاره به اعطای این نشان‌ها در دولت آقای خاتمی و تمامی دولت‌ها تصریح کرد: این افتخار است که کسی مفتخر به دریافت نشان شود. برای اعطای نشان باید موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح شود و آنها براساس معیارهایی که دارند، بررسی کنند و بعد از آن، افراد را مفتخر به اعطای نشان می‌کنند.

الهام با بیان اینکه این کمیته به خیلی از افراد همچون سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل و آیت‌الله گیلانی نشان داده است، گفت:  این کمیته حتی به شخصیت‌های خارجی همچون آقای چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز نشان اعطا کرده است.

وی ادامه داد: نشان بنده، نشان درجه 2 لیاقت و مدیریت است. این را می‌توان در رسانه‌ها منتشر کرد. وزرای صنعتی مثل مهندس نیکزاد نیز به‌حق نشان درجه یک خدمت گرفتند. با خدماتی که ایشان انجام داده است، قطعاً لیاقت این مدال را دارد. البته من به‌عنوان یک شخص خودم را لایق دریافت نشان نمی‌دانم زیرا خدمت به کشور بسیار بالاتر از این حرفاست و من یک فرد کوچکی در این مجموعه هستم.

سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه زمانی که نشانی اعطا می‌شود، نمی‌توان آن را رد کرد، تصریح کرد: من لایق دریافت نشان نبوده و نیستم ولی وقتی مجموعه‌ای تصمیم گرفته و اعطای نشان کرده، این یک توفیق و موفقیت برای یک فرد است؛ این نشان جنبه 2طرفه و قبول و رد ندارد. من به این افتخار، افتخار می‌کنم و خوشحالم از دولتی که شاخصه‌اش عدالت‌گستری بوده این نشان را دریافت کرده‌ام.

وزیر دولت نهم در خصوص چرایی اینکه دولت یازدهم به‌خلاف دولت احمدی‌نژاد که از وزیر دولت خاتمی (رحمتی) استفاده کرد، از هیچ وزیر دولت دهم استفاده نکرد، گفت: علاوه بر این در دولت آقای احمدی‌نژاد، آقای آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی نیز از دولت قبل بودند؛ حتی احمدی‌نژاد از طریق من و همچنین خودش از آقای عارف خواستند که معاون اول بمانند. البته به افراد دیگری هم پیشنهاد تداوم همکاری داده شد.


الآن این دولت، صرفا دولت آقای هاشمی و کارگزارانی است.

الهام در پاسخ به این سؤال "آیا شما از آقای احمدی‌نژاد جدا شده‌اید یا به دانشگاه احمدی‌نژاد و اخیراً به ساختمان لادن می‌روید؟"، اظهار داشت:  من با خواست احمدی‌نژاد با ایشان همکاری می‌کنم.

وی درباره "آیا در ساختمان لادن و دفتر رئیس‌جمهور سابق رفت و آمد دارید؟"، گفت: به آقای احمدی‌نژاد سر می‌زنم ولی در آنجا دفتر ندارم. من آنجا مستقر نیستم ولی آنجا می‌روم و خدمت آقای احمدی‌نژاد می‌رسم.

سخنگوی دولت دهم درباره ارزیابی‌اش از عضویت احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: ایشان به مقام معظم رهبری عرض کردند که در خدمت نظامم و هرجا ایشان بخواهند خدمت می‌کنند. این دیگر تصمیم مقام معظم رهبری است که از ایشان خواستند به مجمع برود ولی به‌هرحال من ظرفیت آقای احمدی‌نژاد و توانمندی‌اش را برای خدمت، توانمندی بسیار بیشتری می‌بینم. امیدوارم که این ظرفیت در کشور بالفعل بماند.

الهام در پاسخ به این سؤال که آیا احمدی‌نژاد 4 سال دیگر به صحنه رقابت‌های ریاست‌جمهوری خواهد آمد یا نه، گفت: ان‌شا‌ءالله در این 4 سال حکومت مطلوب کریمه محقق شود و ایشان حکومت کنند و نسخه و پیوند اصلش واصل شود و حکومت ولایت فقیه به حکومت جهانی امام عصر(عج) متصل شود.

غلامحسین الهام در سایت شخصی خود به  ابطال برخی مصوبات دولت احمدی‌نژاد توسط معاون اول دولت یازدهم واکنش نشان داد و آن را بدعت حقوقی قلمداد کرد. او در سایت شخصی خود در این باره نوشته است:

1- رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی در یکی از مناظره های انتخاباتی جمله ای را بیان کردند که در حافظه ملت احتمالا ماندگار خواهد شد و چه بسا این جمله در جلب آرای وی نیز تاثیر بسزایی داشته است و آن سخن کلیدی این بود: "من حقوقدانم، سرهنگ نیستم".

این عبارت انگیزه ای است که بخشنامه 107394 مورخ 15/5/1392 معاون اول ایشان را با توجه به شأن حقوقدانی رئیس جمهور و کاملا از منظر حقوقی مبانی چنین اختیاری و آثار حقوقی آن صرف نظر از هر نوع مصادیق مصوبات به ارزیابی پرداخت و به تبعات آن در روند مدیریت کشور در آینده و آثار بین المللی آن در تعاملات فراملی توجه کرد
. هرچند تصورم این است که این بخشنامه بدون اطلاع رییس جمهور صادر شده است.

2- بخشنامه مزبور حاوی چندین موضوع است، البته این بخشنامه را با بخشنامه دیگری به شماره 107392 درمورد طرح مهرآفرین صادر شده است اشتباه نکنید. موضوع و موضع این یادداشت بخشنامه راجع به طرح مهرآفرین نیست که البته آن نیز در جای خود قابل بحث است.

یکی از موضوعات مورد توجه آن بخشنامه چنین است:

کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و موسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاه های اجرایی اکیدا از تداوم اجرای "تصویب نامه ها و تصمیم نامه هایی که از 1/3/1392 توسط دولت، کمیسیون ها، وزرا و نمایندگان ویژه یا شوراهای عالی صادر شده و مراجع ذیربط نسبت به آن اظهارنظر ننموده اند و نیز اجرای قراردادهایی که به استناد به مصوبات فوق منعقد شده، خودداری نمایند."

همانگونه که ملاحظه می شود مصوبات مورد نظر بوسیله مراجع قانونی یعنی دولت جمهوری اسلامی و یا کمیسیون های خاص دولت طبق اصل 138 قانون اساسی و یا شوراهای عالی مانند شورای عالی اداری مطابق قوانین مربوط ، به تصویب رسیده اند. در حقیقت مرجع تصویب کننده دارای مشروعیت و صلاحیت بوده و اعتبار حقوقی آن در وضع چنین مقرراتی محل تردید یا تشکیک قرار ندارد. آیا معاون اول رئیس جمهور می تواند اجرای مصوبات هیئت وزیران و آنچه در حکم مصوبات مزبور است و قانون اساسی در اصل 138 بدان تصریح دارد را متوقف نماید؟ و یا این مصوبات را فاقد اعتبار توصیف کرده و برای اجرای آنها تنفیذ مجدد آنها را بوسیله دولت بعد، ضروری بداند؟

"هیئت دولت" نهاد و ترکیب خاصی متشکل از رئیس جمهور و وزیران است که یکی از ارکان کشور محسوب شده و اختیارات آن مبتنی و متکی بر قانون اساسی است. این مصوبات حتی بوسیله رئیس جمهور قابل توقف و تغییر نیست و اگر رئیس جمهور چنین تصمیمی داشته باشد ناگزیر باید از طریق دولت اقدام نماید.

اصولا مرجع دیگری جز مرجع تصویب کننده که دولت است، حق اصلاح، تغییر، نسخ و یا توقف مصوبه را ندارد، تنها دیوان عدالت اداری حق ابطال و نه تغییر، اصلاح و یا توقف اجراء را دارد.

مجلس شورای اسلامی هم در حدود اختیارات قانونگذاری می تواند مبادرت به وضع قانون کند و چنانچه قانون مصوب موجب مغایرت مصوبه دولت با قانون گردد، قانون حاکم بر مصوبه دولت خواهد شد. معاون اول رئیس جمهور که اختیارات او ناشی از رئیس جمهور بوده، بالاستقلال- جز در مواردی که قانون اساسی امری را محول نموده باشد- حقی نسبت به تصرف در مصوبات دولت ندارد. در هیچ یک از مقررات و نیز قانون اساسی معاون اول، "قائم مقام" دولت در اتخاذ تصمیماتی از جنس آنچه در بخشنامه ذکر شده، محسوب نشده است.

3-  در یک نظام حقوقی، مصوبات نهادهای قانونگذار یا وضع کننده مقررات، قائم به تصویب کنندگان نیست تا با انقضای دوره حاکمیت آنها، یا برکناری و حتی عزل، مصوبات آنها بی اعتبار قلمداد گردد. پس قانون یا مصوبه ای بعد از تصویب و نهایی شدن، هویت و موجودیتی مستقل از وضع کنندگان و پدیدآورندگان خود داشته و حیات مستمر پیدا می کند. به طور مثال قوانین مصوب مجالس مختلف از آغاز مشروطه تاکنون مادام که نسخ یا اصلاح نشده باشند به همان ترتیب وضع شده، معتبر خواهند بود. همین حکم در مورد مصوبات دولت نیز جاری است به گونه ای که مصوبات دولت های گذشته حتی دولت های قبل از انقلاب مادام که بوسیله مراجع صالح به هر دلیلی از جمله مغایرت با شرع یا قانون اساسی یا قوانین مصوب بعدی، نقض یا نسخ نشوند، معتبر خواهند بود. کما اینکه در همه دستگاه ها و سازمانها به همین گونه عمل می شود.

آیا برای ملت عزیز و شریف ایران سوال برانگیز نخواهد بود که چگونه است که مصوبات دولت "هویدا" مادام که به وسیله مراجع صالح ابطال نشده اند، لازم الاجرا هستند ولی مصوبات دولت جمهوری اسلامی دوره احمدی نژاد غیرقابل اجرا شده اند؟!!

کدام قانون از قانون اساسی تا قوانین عادی و کدام حکم شرعی به معاون اول رئیس جمهور چنین اختیاری اعطا کرده است تا با اراده شخصی و یا تصورات فردی، حرکت قانون در کشور را متوقف کند؟

4-     آن بخش از بخشنامه که تصریح می کند اجرای مصوباتی که در مورد آنها اظهارنظر نشده است، متوقف شوند، نقض آشکار اصل 138 قانون اساسی است چرا که مطابق این اصل اعتبار اجرایی مصوبات منوط به تایید رئیس مجلس شورای اسلامی یا نهاد نظارتی دیگری همچون سازمان بازرسی کل کشور یا دیوان عدالت اداری و امثال آن نیست. این بخش از اصل 138 قانون اساسی تصریح می کند:

"تصویب نامه ها و آیین نامه های دولت و مصوبات کمیسیون های مزبور در این اصل، ضمن ابلاغ برای اجرا، به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می رسد ... "
در کجای قانون اساسی اعتبار مصوبه دولت متوقف به اظهار نظر رئیس مجلس است؟ مگر حتی طبق مقررات عادی و رویه های جاری، رئیس مجلس در مورد تایید مصوبات نظری ابراز می کند؟ وظیفه رئیس مجلس صرفا اعلام مغایرت است و نه تایید و یا اعلام نظر به طور مطلق.

بخشنامه معاون اول در واقع بدعتی حقوقی وضع نموده و بر خلاف قانون اساسی اعتبار مصوبات دولت را ساقط کرده است. آیا ایشان توجه دارند که بر سر شاخ بن می برند؟

5-     بخش دیگری از بخشنامه ناظر به مصوباتی است که مورد ایراد اصل 138(یعنی ایراد رئیس مجلس) واقع شده اند. بدیهی است که طبق قانون اساسی و حتی قانون عادی، این مصوبات با ایراد رئیس مجلس نه ابطال می شوند و نه بلافاصله اعتبار اجرایی خود را از دست می دهند بلکه به موجب همان قانون عادی- علی رغم آنکه در مورد انطباق این قانون با اصل 138، اشکالات جدی مطرح است- بعد از انقضای زمان خاصی که در قانون ذکر شده در صورت عدم تجدیدنظر دولت در همان حدود مغایرت و نه  بطور کلی، ملغی الاثر می شوند. استفاده از تعبیر ملغی الاثر حتی با التفات به عدم امکان اعلام بطلان مصوبه به دلیل مغایرت با قانون اساسی مورد استفاده قرار گرفته است چرا که استفاده از واژه ابطال یا بطلان، آشکارا مغایر قانون اساسی بوده و حتما قانونگذار مفهوم خاصی از ملغی الاثر مد نظر داشته که با ابطال متفاوت است. اگرچه دامنه تعریف آن مشخص نشده است. دستور توقف کلی اجرای یک مصوبه که به نحو جزیی مورد ایراد قرارگرفته و چه بسا در همان مورد هم تجدیدنظر شده باشد، نقض دیگری از اصل 138 قانون اساسی است که بخشنامه مبادرت به آن نموده است.

6-     نکته عجیب دیگر در این بخشنامه توقف اجرای قراردادهایی است که به موجب مصوبات ذکر شده منعقد گردیده اند. این دستور، نقض حقوق ناشی از قرارداد و تضییع حقوق دولت و طرف های قرارداد است. معاون اول رئیس جمهور چگونه بدون حکم محکمه و مراجع صالح قضایی اعتبار قراردادهای داخلی و احیانا بین المللی بین دولت و طرف های دیگر را از بین برده و یکطرفه به توقف قرارداد حکم نموده است؟ این امر به حقوق مسلم طرفین آسیب زده و چه بسا خسارتهای ناشی از آن را به ملت تحمیل کند، این هزینه های تحمیلی غیرقانونی و غیرحقوقی به ملت را چه کسی باید جبران کند؟ البته این در فرض بخشنامه است، نه صادر کننده بخشنامه و نه این جانب نمی توانیم تصریح کنیم اصولا قراردادی وجود داشته یا نه؟

ولی بخشنامه مجوز آن را صادر کرده است و خسارات محتمل ناشی از آن نیز بر مردم قابل تصور است. از آثار بین المللی و خسارات ناشی از آن نیز نباید غفلت کرد. چرا که بدون توجه و احصای موارد و مصادیق به صورت کلی تمامی این قراردادها متوقف شده اند. از سوی دیگر این بی ثباتی در تصمیمات حقوقی دولت و ملت خسارت بزرگ دیگری است و مغایر با سیاست اعلامی اقای رئیس جمهور است که در تبلیغات انتخابی به حق، "آرامش را چون انرژی هسته ای حق مسلم مردم دانسته اند". بالاخره از 1/3/1392 چه اتفاقی افتاده است که از این تاریخ دولت دهم فاقد مشروعیت شده باشد؟  و قبل و بعد آن چنین نبوده است!

7-     بدون ورود در قصد و انگیزه و داوری خاص بویژه در مورد رکن معنوی و صرفا جهت تطبیق رکن مادی این اقدام با قانون، ناگزیر به ماده  576 قانون مجازات اسلامی توجه می دهم که با وجود مسئولیت بخشنامه مزبور می تواند مصداقی آز آن باشد:

"چنانچه هر یک از صاحب منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداریها در هر رتبه و مقامی که باشد از مقام خود سوء استفاده نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اوامر مقامات قضائی یا هرگونه امری که از طرف مقامات قانویی صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد."

انتظار از رئیس جمهور محترم در آغاز کار آن است که از رفتار نظام مند غیرقانونی و مغایر قانون اساسی به جد جلوگیری نموده و بخشنامه غیرقانونی را لغو نمایند و دولت را با بدعت حقوقی آغاز نکنند .

از خداوند متعال در طی راه دشواری که پیش رو دارند برای ایشان توفیق و توان مسالت دارم.

غلامحسین الهام در زمان آغاز به کار دولت نهم یکی از نزدیک ترین یاران محمود احمدی نژاد بود و هنوز دولت اول احمدی نژاد به نیمه نرسیده، او صفت ابوالمشاغل دولت را از آن خود کرد.

به گزارش بولتن نیوز، ریاست دفتر رئیس جمهور، صدارت در وزارت دادگستری، ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سخنگویی دولت، مسئولیت شورای اطلاع رسانی دولت و در عین حال عضو حقوقدان شورای نگهبان مشاغلی بودند که هر یک به تنهایی به توان بیش از یک نفر احتیاج دارند و الهام همه را یک تنه بر عهده داشت.



اینها بود تا آنکه مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت برای رفع رودربایستی های احمدی نژاد و الهام وارد میدان شده و با مصوبه ای که مخاطب آن فقط و فقط شخص غلامحسین الهام بود، وی را در دو راهی میان شورای نگهبان و مشاغل متعدد در دولت قرار دادند و الهام با آنکه در آن زمان تداوم حضور در شورای نگهبان را برگزید، اما به خواست احمدی نژاد از شورای نگهبان چشم پوشیده و همراهی با احمدی نژاد را ادامه داد.

غلامحسین الهام اما در پایان دولت نهم و با آغاز دولت دهم، مثل بسیاری دیگر از همراهان سابق احمدی نژاد از فیلتر رحیم مشایی عبور نکرد و همه همراهی های او با احمدی نژاد شد یک حکم مشاورت حقوقی و همان روزی هم که این حکم را گرفت در گفتگویی صراحتا حکم را «سرکاری» قلمداد کرد و اظهار داشت که «عنوان مشاور در سیستم اجرایی ما غالبا صوری است و به قول معروف عنوان سرکاری است و با واقعیت مشورت متفاوت است».



در ادامه این مسیر، و در دولت دهم، الهام یکی از موثرترین افراد در پایه گذاری جبهه پایداری بود؛ تشکل سیاسی ای که هسته اصلی آن را "ره نیافتگان" وصال دوباره با احمدی نژاد و باقیماندگان پشت فیلتر رحیم مشایی تشکیل می دادند.

اما الهام چندان تاب جدایی از احمدی نژاد را نیاورد و در حرکتی دورانی به مختصات 180 درجه، آرام آرام نزد یار دیرین خود بازگشت.
ابتدا الهام در برخی سفرها و برنامه ها احمدی نژاد را همراهی کرد و به تدریج همراهی های او با رئیس دولت دهم افزایش یافت تا آبان 1391 که رسما حکم انتصاب دوباره او به سخنگویی دولت دهم منتشر شد.

الهام پس از این دوباره در مدار کسب مشاغل و عناوین متعدد قرار گرفت و خیلی زود حکم معاون  توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور را نیز دریافت کرد.

اما سوال این است که الهام را چه شد؟

غلامحسین الهام در برابر منتقدان و معترضان به مواضع حمایتی همسرش فاطمه رجبی در حمایت از احمدی نژاد سال های آغازین دولت نهم، گفته بود که وی از آزادی و استقلال رای برخوردار است، اما از زمانی که الهام از دولت کناره گرفت فاطمه رجبی نیز سکوت پیشه کرد و اگر چه گاهی این سخنی از پرده این سکوت درز می کرد، اما با الحاق دوباره دو یار دیرین یعنی الهام و احمدی نژاد بار دیگر این سکوت کامل شد.


از سوی دیگر بازگشت الهام به دولت با انتقادات و حتی مخالفت های گسترده و بیشماری مواجه شد و حتی به حذف غیر رسمی او از جبهه پایداری انجامید، اما الهام بر عزم خود پابرجا ماند و حتی در آخرین روز فعالیت دولت نیز دست از حمایت یار دیرین خود برنداشت که گواه آن یادداشت او در "شبکه ایران" درباره آخرین سخنرانی رئیس دولت دهم در روز قدس است.

به اعتقاد نگارنده آنچه باعث بازگشت دوباره الهام به دولت شد، عشق او به احمدی نژاد بود که قصد این قلم قضاوت درباره آن نیست.
یقینا عشق الهام به احمدی نژاد حتی بیش از عشق احمدی نژاد به مشایی بود، چرا که حمایتی که الهام از احمدی نژاد کرد و هزینه ای که بابت حمایت از او پرداخت به هیچ وجه قابل مقایسه با آنچه مشایی برای احمدی نژاد هزینه کرد، - حداقل در عرصه علنی - نیست، و حتی بلعکس این احمدی نژاد بود که از همراهی الهام با او منتفع شده و برای همراهی با مشایی هزینه های بسیار گزاف و سنگینی پرداخت.

البته مقصود این سخن آن نیست که احمدی نژاد از همراهی با رحیم مشایی متضرر شده یا منتفع، چرا که دلیل این دوستی و همراهی کم نظیر نیز از همان جنسی است که در ادامه برای نزدیکی الهام با احمدی نژاد مورد اشاره قرار می گیرد.

اگر چه الهام تصریح دارد که نسبت او با احمدی نژاد نسبت گفتمانی است، اما هر کس تجربه ای از دوست داشتن دارد، می داند که یکی از قوی ترین رشته های پیوند افراد به یکدیگر هم زبانی، هم دلی و هم فکری است.



کنکاش درباره چرایی پیوستن دوباره الهام به احمدی نژاد به معمایی تبدیل شده است که خیلی ها برای گشودن راز آن دست به قلم شده اند، اما از آنجا که به ضرس قاطع می توان ادعا کرد که این همراهی سودی مادی نصیب الهام نکرده است و با توجه به نوع و شکل همراهی الهام با احمدی نژاد، دلیل دیگری برای این همراهی جز اینکه احمدی نژاد منبعی غنی از مولفه های گفتمانی مورد نظر  الهام است،  نمی توان متصور بود.

غلامحسین الهام: جمعه روز قدس، آخرین سخنرانی آقای احمدی‌نژاد در این روز جهانی و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جایگاه ریاست جمهوری بود. سخنرانی راهبرد سیاست خارجی 8 ساله احمدی‌نژاد بود. مبانی نظری و عقبه تاریخی رفتار استکبار در منطقه کالبدشکافی شد؛ دست آشکار و پنهان استعمار قدیم و جدید در اختلاف‌افکنی و تفریق و فرقه‌سازی در جهان اسلام مرور شد؛ ضرورت وحدت و توجه به نقشه‌های دشمن به‌ویژه رژیم اشغالگر برای منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

چون همیشه وحدت برپایه توحید و عدالت ممکن توصیف شد و وحدت هم بدون محور وحدت و نقطه ثابت اتکا میسر نیست. احمدی‌نژاد هیچ گاه سخن از بنیادهای اصیل اندیشه‌ای نرانده است که «امام» شناخت او و عرفان به او محور اصلی آن نباشد. باور به امامت با وجود او عجین است و گویی هیچ گاه از امام عصر(عج) و حاضر و ناظر غافل نیست. غفلت از امام علیه‌السلام حکومت و حاکمیت را غصبی خواهد کرد و این یعنی باور عمیق به فلسفه ولایت فقیه.

رمز پیروزی انقلاب اسلامی و اجتناب امام از اقدامات مسلحانه و خشونت‌بار و مقاومت مبتنی بر ایمان خالص در برابر ظلم و تعدی و مبارزه منفی، ‌نقطه تمایز انقلاب اسلامی از سایر حوادث و تحولات اجتماعی و سیاسی بود که در کلام احمدی‌نژاد وجود داشت و پاسخی بود به کسانی که از طریق قربانی کردن مردم در جنگ قدرت احزاب به دنبال تغییر و اصلاح امور جامعه هستند.

سیاست خارجی، روند مناسب و خوبی را گذراند. با هماهنگی کامل با رهبری، روابط با کشورهای منطقه روند رو به رشدی را آغاز کرد. تا آنجا که احمدی‌نژاد در جلسه شورای همکاری خلیج فارس که خاستگاه تشکیل آن تقابل با انقلاب اسلامی بود، به دعوت از احمدی‌نژاد و حضور جمهوری اسلامی در این اجلاس منجر شد.

روابط دوجانبه با بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس، روند مطلوبی را دنبال می‌کرد. اما کسانی برای جلوگیری از رشد این مناسبات، کارشکنی‌هایی نیز کردند مع‌الوصف جمهوری اسلامی نقش برادر بزرگ خود را به خوبی ایفا می‌کرد و اقتدار برادرانه جمهوری اسلامی فرصت حضور بیگانگان را از منطقه می‌گرفت و فرضیه‌های ایران‌هراسی نقش بر آب می‌شد.

اگر با انتخابات تاکنون بی‌نظیر سال 88، قانون‌گریزان دموکراسی‌شکن در عین حال مدعی آزادی و دموکراسی، فرصت‌های طلایی اقتدار ملی و مردمی برآمده از انتخابات آزاد و رقابت بی‌سابقه را به جدال و فتنه و آشوب نمی‌کشاندند و بعد با مسأله‌سازی‌های فرعی، اصالت‌های حرکت برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی را با کارشکنی‌ها و تردیدها مواجه نمی‌کردند، قطعاً دستاوردهای بسیار والاتری را شاهد بودیم.

اما بزرگ‌ترین هنر حکمرانی آن بود که از میان این امواج مسیر اصلی خدمت نه گم شد و نه کمرنگ! ولی بی‌تردید همگرایی و همکاری همه جانبه، شتاب حرکت را افزون‌تر و نتایج آن را والاتر می‌ساخت.

2- ستاد ائمه جمعه هم با قرائت متنی از خدمات احمدی‌نژاد تجلیل کرد. تا آنجا که من در سفرهای استانی بوده‌ام، کمک به مصلا‌ها، حوزه‌ها، فرهنگ دینی و در حقیقت اقامه نماز از برنامه‌های احمدی‌نژاد بود. علاوه بر این که به طور کلی به احیای مساجد و اقامه شعائر الهی اهتمام ویژه داشت. و البته نقد و انتقادها گاه مستمر هم از برخی تریبون‌های نماز جمعه، هیچ گاه مانعی برای این نوع خدمت نبوده است.

3- بعد از نماز، احمدی‌نژاد به کانون اصلاح و تربیت رفت. جایی که کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده و یا به عبارت نارسا، «بزهکار» نگهداری می‌شوند. کودکانی که قربانی بی‌عدالتی به معنای عام آن هستند. چرا که فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و فقر اجتماعی همه معلول بی‌عدالتی است که مبارزه با آن و تحقق عدالت همه جانبه مهم‌ترین شاخص گفتمانی احمدی‌نژاد در دوره هشت ساله بوده است.


نوروز سال 91، احمدی‌نژاد از کانون اصلاح و تربیت بازدید و با بچه‌ها گفت‌وگو می‌کند و در پایان ساخت یک استخر سرپوشیده با تجهیزات جانبی آن (سونا و...) را تصویب می‌کند. در فاصله بسیار کوتاهی همزمان با کارهای بسیار سنگین اجلاس سران غیرمتعهدها و البته بازسازی بی‌سابقه کوی دانشگاه تهران و خوابگاه‌های دیگر آن، این استخر با همت نهاد ریاست جمهوری ساخته و آماده بهره‌برداری شده بود و دیروز به بهره‌برداری رسید و ضمن آن نیز مشکل ضعف فشار برق کانون نیز با دستور رئیس جمهور و همت وزارت نیرو حل شد.

البته تلاش‌های احمدی‌نژاد برای آن که زندگی در آزادی و قبل از آسیب‌های زندان و حبس به گونه‌ای باشد که این نوع آسیب‌ها پدید نیاید، شایسته تقدیر است. چنان که چندی پیش یک دانشجوی رشته حقوق جزا، ابتکاری به کار برد و عنوان رساله خود را «نقش رئیس جمهور در پیشگیری از جرم» انتخاب کرد.

کارکرد و سیاست‌ها و گفتمان رئیس جمهور می‌تواند شرایط اجتماعی را به گونه‌ای سامان دهد که شاهد کاهش بزه و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم. در واقع نقش موثر این سیاست‌ها را در پیشگیری اجتماعی از جرم جست‌وجو کرد. در هر حال در همان موقع که رئیس جمهور اتکای به خداوند متعال را که سخن سال گذشته‌اش با بچه‌ها بود یادآوری می‌کرد، یادم آمد اگر بر سر بازدید از «اوین» آن همه جنجال فرعی درست نمی‌شد، چه بسا مشکلات متعددی از زندان بزرگسالان و زندانیان نیز با همکاری دولت حل شده بود. مرزبندی‌های کاذب و توأم با سوءظن‌ها، فرصت خدمات ارزنده را می‌گیرد.


4- فردا، نیم روز دیگر از آخرین فرصت دوره هشت ساله باقی است. حتماً این نیمروز نیز با کار و فعالیت ویژه نیز توأم است و احمدی‌نژاد دوره هشت ساله را با کار ختم خواهد کرد. چنان که پیش از تنفیذ نیز با کار آغاز کرد. به پروژه نطنز سر زد و روزهای اول، پروژه‌های عسلویه را دید و قبل از هر سفر دیگری در مهر 84، زنگ مدرسه را در بم به صدا درآورد.


فردا آرام و با شکوه و با وحدت، دولت چرخش خواهد کرد و شاید فردا احمدی‌نژاد با فراغت بیشتری در نارمک افطار را با خانواده باشد که در خاطره‌ها ماندگار شد و عشق او به امام عصر(عج) مهم‌تر و موتور محرکه او بود. اگر از خدا بخواهیم که او این توفیق را در حیات خود بیابد که مستقیماً همراه رهبر خود امام خامنه‌ای در محضر امام عصر(عج) خدمتگزار باشد، به نظرم با دعایی شایسته او را بدرقه کرده‌ایم و او این شایستگی را بحق دارد. هر چند برخی این دعا را نیز برنتابند.
دست خداوند به همراه مردی بی‌ادعا باشد که پیوسته با جماعت بود که یدالله مع‌الجماعه.

دکتر الهام، معاون رئیس جمهور با بیان این‌که مخالفان و دشمنان احمدی‌نژاد سعی کردند از ابتدا وی را در یک بن‌بست قرار دهند، می‌گوید: «همان روز اول گفتند شما تا آمدی چرا چنین و چنان شد!... همه دستگاه‌های تبلیغاتی که در یک دوره‌ای تا تورم 50 درصدی را مدیریت کردند و نگذاشتند به جامعه منتقل شود و آن را از لحاظ تبلیغاتی و بار روانی‌اش جمع و جور کردند! در این دولت با کوچکترین مشکلی که در گرانی ارزاق به وجود می‌آمد، مثلاً اگر گوجه فرنگی قیمتش در زمستان تغییر می‌کرد، موضوع را تبدیل به یک مسأله کلیدی و حاد می‌کردند! این‌ها مخالفت‌هایی بود که تنها می‌خواست القا کنند احمدی‌نژاد نمی‌تواند و اهل تحقق این هدف نیست. عمیق‌تر این‌که این گفتمان یک توهم است و شعارهای او عوام‌فریبی است. اما این استراتژی که احمدی‌نژاد نمی‌تواند، در عمل شکست خورد و همه دیدند که احمدی‌نژاد می‌تواند، چرا که توانمندی‌های وی در عرصه‌های مختلف بارز شده بود.»

غلامحسین الهام سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، با اشاره به فرا رسیدن روز قدس به ابتکار امام راحل گفت: همانطور که حضرت امام فرمودند روز قدس روز اسلام است و روزی فراتر از منطقه، مرز و سرزمین محسوب می‌شود.

وی افزود: روز قدس روز دفاع از حقیقت و عدالت در دنیا محسوب می‌شود و رژیم اشغالگر قدس امروز مظهر ظلم تمام عیار در دنیا محسوب می‌شود و پایه‌های مشروعیت جعلی آن که توسط بخشی از جامعه جهانی ایجاد شده است، در حال فرو ریختن است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز دلیلی برای بقا ندارد و توسعه سلاح‌های مخرب و کشتار جمعی همگی نشانه‌ای از عدم مشروعیت این رژیم است.

الهام گفت: رژیم صهیونیستی امروز تهدیدی برای تمام جهان محسوب می‌شود و مبانی تجاوز این رژیم تمام جامعه بشری را تهدید می‌کند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت همبستگی جهان اسلام مقابل رژیم صهیونیستی گفت: امروز روز قدس متعلق به تمام جهان اسلام محسوب می شود.

به گزارش «نسیم» به نقل از "پایگاه اطلاع‌رسانی دولت"، غلامحسین الهام گفت: قانون دیوان عدالت اداری تنها این اجازه را به دیوان داده تا رسیدگی به شکایات مربوط به امور اداری و استخدامی سازمانهایی که مشمول قانون بر آنها نیازمند تصریح است را داده است که بانکها و شرکتهای دولتی از آن جمله هستند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی قانون حدود و اختیارات را مشخص و به آن تصریح می کند دیگر جای شک و شبهه ای باقی نمی گذارد.اگر این مسئله نیاز به ذکر نداشت قانونگذار به آن نمی پرداخت و نیاز هم نبود که به صورت جداگانه به آن تصریح شود.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار داد این است که مسئله تشخیص صلاحیت با خود قاضی یا رسیدگی کننده است که این امر روشنی است و از طرفی هم بر اساس قانون این مسئله در مرحله عمل است چه بسا که یک قاضی در مرحله بدوی خود را صالح می داند و حق اعتراض هم باقی است و متعاقب آن می توان به مراجع بعدی به صلاحیت اعتراض کرد و صلاحیت مرجع بدوی را مورد ایراد قرار داد. این مانع از آن نیست که حالا یک قاضی خود را صالح می داند و ورود به رسیدگی می کند، نسبت به آن ایراد حقوقی داشت به هر حال قاضی هم طبق قانون صلاحیت خود را ارزیابی می کند

الهام اظهار کرد: به هر حال اولا حق اعتراض و ایراد باقی است و ثانیا از لحاظ نظری هیچ منعی وجود ندارد که مورد در تصمیم یک مرجع قضایی از حیث صلاحیت مورد بحث حقوقی و کارشناسی و علمی قرار بگیرد اما در مورد مصوبات مجامع عمومی اینها تصمیمات تجاری و مالی است و مربوط به یک بنگاه و موسسه مالی و تجاری است.

تصمیمات مجامع و موسسات مالی و تجاری بر اساس قانون تجارت مورد بررسی قرار می گیرد

وی تاکید کرد: تصمیمات مجامع و موسسات مالی و تجاری بر اساس قانون تجارت مورد بررسی قرار می گیرد و اگر ایرادی وجود داشته باشد به صورت ترافعی و در دادگاههای عمومی رسیدگی می شود بنابراین موضوع تصمیمات اداری یا استخدامی نیست که در دیوان عدالت اداری مطرح شود.

تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی مصوبه دولت نیست

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که مرتب القا می کنند این مصوبه دولت است در صورتی که این تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی است و باید طبق قواعد مربوط به تصمیمات مالی سازمانها و دستگاههای مالی و تجاری با آن برخورد شود.

اگر دیوان بخواهد به تصمیمات مالی مجامع و شرکتها ورود کند آنها را مختل می کند

الهام در ادامه تاکید کرد : اگر بنا باشد دیوان به ماهیت و تصمیمات مجامع عمومی شرکتها ورود کند و تصمیمات مالی و تجاری را به مثابه تصمیمات اداری و حاکمیتی تعریف کند تمام شرکتهای دولتی و موسسات مالی و تجاری مختل خواهند شد و قانون تجارت هم بی معناست چون اینها در سایر مواردی که مقررات خاصی نداشته باشند تابع عمومات قانون تجارت هستند.

ورود دیوان به موضوع تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی سیاسی است

وی با توجه به این صراحت قانونی، علت مداخله دیوان عدالت اداری در این خصوص را سیاسی خواند و گفت: یک نگرش با پیش ذهنیتی نسبت به دولت شکل گرفته که کاملا منشا سیاسی دارد و این بر تصمیمات حقوقی سایه افکنده و با نگاه اصالت الفساد با تصمیمات دولت، با نهادهای عمومی برخورد می کنند که یک خطر جدی برای نظام تصمیم سازی دولت خواهد بود .

ورود مجلس برای اصلاح قانون نشاندهنده قانونی بودن تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی است

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ورود مجلس برای اصلاح قانون مورد نظر را یکی دیگر دلایل قانونی بودن تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی ذکر کرد و افزود: برداشت از قانون برداشت درستی بوده که مجلس شورای اسلامی برای تغییر این برداشت قصد تغییر قانون را دارد و این به مفهوم آنست که بر اساس قانون موجود تصمیمی که گرفته شده یک تصمیم قانونی است.

تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی اجرا و تمام شده است

الهام در پایان تکلیف این موضوع را روشن کرد و گفت: این تصمیم که یک اقدام حسابداری و تهاتر مالی بوده اجرا شده است ضمن اینکه برخی در تشخیص مصداق دستور موقت دچار اشتباه شدند چون این دستور زمانی صادر می شود که اولا موضوع رسیدگی در حیطه اختیارات دیوان باشد و ثانیا در خصوص موضوعی صدق می کند که انجام آن نیاز به یک پروسه زمانی باشد نه این موضوع که اجرایی شده است.

سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در پاسخ به سوال خبرنگار «نکات پرس» در مورد جایگاه قرآن کریم در دولت های نهم و دهم، این کتاب الهی را شاخص مشروعیت دولت های احمدی نژاد دانست و گفت: همه تلاش و مشروعیت دولت‌های نهم و دهم، در راستای تقویت و عمل به معارف قرآن کریم بود.

دکتر غلامحسین الهام در خصوص نمایشگاه قرآن امسال گفت: قرار دادن " سبک زندگی قرآنی" به عنوان شعار نمایشگاه امسال امری نیکو و قابل تقدیر است.

وی در ادامه سطح نمایشگاه امسال را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نمایشگاه قرآن امسال در سطح خوبی برگزار شد که امیدواریم در سال‌های آینده روند رو به کمال خود را طی کند.

مدت‌ها پیش بود که به عنوان دانشجو به دفتر دکتر الهام در دانشگاه تهران رفتم و در رابطه با اتفاقات سال‌های نخست انقلاب با این استاد دانشگاه امروز و دانشجوی دیروز به گفت‌وگو نشستیم؛ حال بعد از مدت‌ها این گفت‌وگو قسمت صفحه «چراغ راه» روزنامه ایران شد.
قبل و بعد از واقعه 14 اسفند دانشگاه تعطیل بود، می‌دانید که دانشجویان چند گروه بودند. عمده دانشجویان فعال مذهبی در فاصله تعطیلی دانشگاه‌ها و به‌خصوص در شرایط جنگ، جذب دفاع مقدس شده بودند؛ امثال شهید باقری. دانشجویانی هم بودند که در آن شرایط هم در دانشگاه و هم جنگ و هم در علوم تربیتی فعالیت می‌کردند مثل شهید رجب بیگی. طیف زیادی از دانشجویان هم در نهادهای مختلف کشور مشغول بودند.در دانشگاه‌ها گروه‌های مختلفی وجود داشت اما بیشتر از همه منافقان بودند که محور فعالیت آنها در اطراف دانشگاه بود و خیلی در خود دانشگاه فعالیت نداشتند. منافقان تجمعاتی در آن شرایط راه می‌انداختند که هدفشان بازگشایی دانشگاه بود (قبل از 14 اسفند) و بعد از 14 اسفند اعلام کردند که برای بازگشایی دانشگاه اقدام می‌کنند ولی در اجتماعاتی که در بیرون دانشگاه راه می‌انداختند، به خاطر شرایط حاکم بر جامعه، امکان حضور در دانشگاه را پیدا نمی‌کردند.قبل از ماجرای 14 اسفند یک نواری پخش شده بود که مسائلی در مورد شهید آیت و مسائل دیگری در آن مطرح شده بود، بنابراین بین بچه‌های تحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی اختلاف دیدگاه‌هایی وجود داشت.به نظرم در قضیه 14 اسفند دانشگاه نقشی نداشت. آنهایی که در سمت بنی صدر بودند اگر دانشجو هم بودند دیگر عنوان دانشجویی‌شان موضوعیت نداشت. بیشتر از سازمان منافقان بودند و آن ویژگی بنی صدر که متاسفانه به تاکیدات امام توجه نکرد، این بود که منافقان دورشان را گرفته بودند و به نحوی از ایشان حفاظت می‌کردند و هم این که منشور ضد نظام و حکومت را برای ایشان می‌ساختند و نتیجه هم همین طور بود. دقیقاً همین ارتباط منافقان با بنی صدر منجر به این شد که رجوی، داماد بنی‌صدر شود.
منافقان از بنی صدر استفاده کاملی کردند و جریانات را پشتیبانی و درگیری ایجاد کردند و کسانی که با بنی‌صدر مقابله می‌کردند، شهید و کشته شدند؛ این کشته‌ها هم عمدتاً مردم عادی بودند. افرادی هم که در مقابل این جریان مقابله می‌کردند، اکثراً از دانشجویان متفرقی بودند که هیچ سازمان یافتگی در آن روزگار نداشتند و بیشتر کتک می‌خوردند.مجروحان 14 اسفند در کتابخانه مرکزی تحصن کردند و با مسئولان قضایی آن زمان دیدار کردند. من آن روز صبح در دانشگاه بودم ولی بعد باید به حزب جمهوری اسلامی می‌رفتم. وقتی در حزب بودم، درگیری‌ها به خیابان‌ها کشیده شده بود. تظاهرات مختلف و پراکنده‌ای که عمدتاً از مردم حزب‌اللهی به مقابله این جریان در خیابان‌ها داشتند تا غروب هم طول کشید.بچه‌های دانشگاه تهران اغلب بنی صدری بودند و با شهید بهشتی میانه خوبی نداشتند. این ترکیب وضعیتی بود که انجمن اسلامی در دوره تحکیم دانشگاه داشت ولی این که در 14 اسفند بخواهند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند، این گونه نبود.ما پیش‌بینی می‌کردیم یک جلسه جنجالی باشد و امثال من می‌گفتیم که اگر بچه حزب‌اللهی‌ها در میدان نباشند، ماجرا جمع نمی‌شود و فکر می‌کردیم حداکثر اتفاقی که بیفتد، مشابه قضایای میدان آزادی باشد و فکر نمی‌کردیم قضیه آنقدر حاد باشد و پیش‌بینی آن وخامت را نمی‌کردیم.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت در گفت‌و‌گوی اختصاصی با برنا در خصوص برنامه‌های اعلام شده توسط آقای روحانی گفت: تا الان برنامه ویژه و خاصی از ایشان ندیدم آنچه که تا به حال از دولت یازدهم و از مسئولین می‌شنوم نقد تند و بعضی داوری های عجولانه نسبت به دولت نهم و دهم است، به خصوص نسبت به تخطئه بعضی اطلاعات و آمارهای رسمی کشور است.

وی افزود: این نوع برخورد با آمارهای رسمی کشور مثل گرفتن کارد از تیغه آن در دست است که در نهایت دست خود آن فرد زخم خواهد شد. بسیاری از اطلاعات باعث خنده مردم خواهد شد، به طور مثال گفته می‌شود سالانه 14 هزار شغل ایجاد شده در صورتیکه این طور نیست چرا که مثلاً پروژه شاندیز مشهد خود 50 هزار تا 80 هزار شغل ایجاد کرده است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در مجموع بیشتر برنامه ها به سمت تخطئه کارکرد دولت قبل بوده است لذا منتظر برنامه‌های جدید، کار جدیدتر و حرکت رو به جلو و قوی از دولت آینده هستیم. ما از پیشرفت خوشحال می شویم حالا هر کسی که می خواهد باشد.

الهام تصریح کرد: به دولت آینده پیشنهاد می کنیم که همیشه به آینده توجه داشته باشد چرا که با رویکرد نگاه به عقب اتفاقی نمی افتد. باید دید که نقطه مطلوب پیشرفت کشور ما کجاست و در ادامه از فرصت های محدود برای حرکت رو به جلو و پیشرفت استفاده کنند.

معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری افزود: وقتی این احساس در عموم ایجاد شود همگرایی عمومی نیز ایجاد خواهد شد. به طور حتم دولت آینده با این رویکرد موفق خواهد شد. حتی اگر کشور با پستی و بلندی‌ها و مشکلاتی هم روبرو شود مردم آن را درک می کنند چرا که می بینند دولت به فکر مردم است.

الهام با بیان این مطلب که ما در این دولت تجربه تلخی را در حوزه رسانه‌ها پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: برخی رسانه های سیاسی و وابسته به گروه ها و حزب ها برخوردهای غیرمنصفانه ای به این دولت داشتند و موجب کندی روند پیشرفت کشور و همچنین تاثیر منفی در فضای عمومی شدند. امیدواریم رسانه ها در دولت یازدهم مشتاقانه برخورد کنند و اطمینان می دهم که این اتفاق در دولت آینده نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دولت یازدهم که نزدیک به دولتی اصلاح طلب نیز هست آیا از تجربیات اصولگرایان و دولت فعلی استفاده خواهد کرد، گفت: با این تخطئه ای که من می بینم دیگر موجبی برای استفاده از تجاربی برای خودشان باقی نمی گذارند.

سخنگوی دولت در خصوص ایجاد دفتر رئیس جمهور سابق در پاستور گفت: این موضوع قصه ای است که در زمان آخر دولت هشتم و دولت آقای خاتمی مطرح بوده است در آخر دولت آقای خاتمی مصوبه ای از سوی دولت ابلاغ شد که به موجب آن رئیس جمهور سابق و وزرای آن امکان استفاده از ظرفیت های نهاد ریاست جمهوری را دارند و حتی برایشان هم طرازی هایی هم تعریف شد.

وی در ادامه بیان کرد: در زمان آقای خاتمی وجود کارشناسان علمی و صاحب نظران در ساختمان ریاست جمهوری برای دادن خدمات به مجموعه وزاری دولت و رئیس جمهور نیز تبدیل به قانون شد. دولت آقای خاتمی هم در آن زمان از این کمک ها بهره می گرفت به طور مثال زمانیکه در دفتر ریاست جمهوری بودم می دیدم که کارشناسان و صاحب نظران برای دادن کمک به رئیس جمهور به دفتر ایشان بسیار راحت رفت و آمد می کردند. بنابراین طرح این موضوع ریشه در دولت هشتم دارد نه دولت آقای احمدی نژاد!

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور و وزرا حتی بعد از ریاست جمهوری نیز از یک ضرورت حفاظتی برخوردار هستند اینها افرادی هستند که به عنوان یک شخصیت سیاسی مورد رجوع قرار می گیرند. بنابراین به دفتر و جایگاهی که خدماتی در طراز ریاست جمهوری اسلامی ارائه شود، نیاز دارند. بنابراین این موارد پیش بینی عالمانه شده و اختصاص به دولت احمدی نژاد ندارد و البته من فکر نمی‌کنم آقای احمدی نژاد در صورت تعبیه این دفتر در پاستور بنشیند چرا که در زمانیکه ایشان رئیس جمهور بودند به دلیل مشغله کاری در پاستور نمی نشستند چه برسد به زمانیکه دیگر رئیس جمهور نباشند.