پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۲ ثبت شده است

به گزارش میدان ۷۲، غلامحسـین الهام که دارای مدرک دکترای تخصصی حقـوق و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است ، در مصاحبه اختصاصی و کوتاه خود در اصفهان با “جوان انقـلابی” در پاسخ به پرسشی درباره بزرگترین عیب و ضغف دکتـر احمـدی نژاد را چه می دانید با لحن کنایه آمیز ، توام با لبخند گفت : عیب مهم احمدی نژاد این بود که به مردم بیش از حد بها میداد و برای آنها احترام زیادی قائل بود ؛ او خیلی دلواپس عدالت بود و یارانه ها را مستقیم بین مردم تقسیم میکرد. وی ادامه داد : وی وقتی مسکن مهر به مردم می داد و گره ای از مردم باز می نمود احساس خوشحالی میکرد ، او خیلی از نامه های مردم را شخصا مستقیم خود جواب می داد.

وی با لبخند ادامه داد  : اینها عیب های عمده ای است! عیب از اینها بزرگتر؟! دکتر الهام ادامه داد : احمدی نژاد دائم سفر استانی میکرد و در مجامع بین المللی با اقتدار از حقوق ملت دفاع میکرد. او خیلی از این نوع ضعف ها داشت!

الهام در پاسخ به پرسش “برخی می گویند احمدی نژاد ۹۲ با احمدی نژاد ۸۴ تفاوت های عمده ای دارد ، با توجه به نزدیکی جنابعالی به ایشان آیا شما با این سخن موافق هستید” گفت : بلی! وقتی احمدی نژاد در سال ۹۲ رفت تجربه بیشتری داشت ؛ اعتقاد او به مبانی اسلام ناب محکم تر شده بود. معاون رئیس جمهور سابق کشورمان ادامه داد : او تجربیات عمیق تری در ایجاد وحدت در بین جهان اسلام داشت ، او انرژی و علاقه بیشتری برای انسجام جامعه اسلامی برای یک صلح پایدار و ارتباطات انسانی ریشه دار و تعاملات مثبت جهانی داشت. الهام تاکید کرد : احمدی نژاد باورش به توانمندی ایران و ایرانی و ملت ایران خیلی بالاتر بود. پایه های اعتقادی وی به نظام و رهبری هم مستحکم تر از قبل بود.

دکتر الهام تنها صفت رئیس جمهور سابقمان که تغییری در آن ایجاد نشده بود را تقید وی به نماز و روزه و احکام اسلامی اشاره کرد.

دکتر غلامحسین الهام ، وزیر دادگستری دولت نهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در در دولت قبل چه کسی به دنبال رابطه با آمریکا بود گفت : آنگونه که من از آقای احمدی نژاد خبر دارم ، ایشان در زمان تحریم هم کلا با مذاکره مخالف بود. وی ادامه داد : احمدی نژاد می گفت موقعیت ما در موقعیت دست بالاتر و برتر نیست و اگر بعد از تحریم بخواهیم مذاکره بکنیم موقعیت برتری را به حریف میدهم. وی تاکید کرد : احمدی نژاد الان را زمان مناسبی برای این کار نمی دانست.

 الهام در ادامه سخنان خود با اشاره به سخن اخیر رهبر معطم انقلاب اسلامی درباره ارتباط دولت قبل برای مذاکره با آمریکا گفت : اگر این سخن حضرت آقا به بخشی از دولت بازگردد ، وزارت خارجه دنبال این بود که راهی برای ارتباط و مذاکره باز بشود و جمع بندی این بود که این کار انجام شود و مکاتباتی هم داشت.

دکتر الهام سپس تصریح کرد : من در جلسه ای که در دولت بودم آقای دکتر احمدی نژاد خطاب به وزیر امور خارجه تصریح کردند که موضوع مذاکره با آمریکا مربوط به دولت نیست و مسئول آن نظام است. وی افزود : احمدی نژاد گفت شما هم در این قضیه به توصیه من ، اعتبار سیاسی و علمی ات را خرج نکن چون که آسیب می بینید ؛ خودتان میدانید ، من مخالفت نمی کنم ولی من موافق نیستم و آن را منجر به نتیجه نمی دانم.

 دکتر الهام این سخن خود را مربوط به اواخر دولت دهم دانست و این موضوع را آقای احمدی نژآد بصورت رسمی در جلسه عمومی دولت اعلام کردند. مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان با ذکر سخنی از دکتر احمدی نژاد ادامه داد : در جلسه عالی سران کشور با حضور مسئولین همه قوا ، من در آنجا گفتم که در این شرایط موافق با مذاکره نیستم.

به گزارش پایگاه جوان انقـلابی ؛ دکتر الهام با اشاره با تهدیدات بی شرمانه آمریکا علیه ملت ایران و پاسخ احمدی نژاد در ۲۲ بهمن ۹۱ و جنجال عده ای در کشور گفت : آقای احمدی نژاد موضع همیشگی خود در دیپلماسی را زد که این حرف برای مذاکره نبود. وی افزود : احمـدی نژاد گفته بود که شما اسلحـه گرفته اید و میگوید مذاکره کنید! این که نمی شود مذاکره! شما با قلدی و تهدید میخواهید بیایید سره میز مذاکره. این نمی شود ، شما اسلحه ات را بینداز آن وقت من با شما مذاکره می کنم. دکتر احمدی نژاد تاکید کرد :  این حرف در واقع محال است و آمریکا هیچ وقت از این جنس شیطنتش دست بر نمیدارد.

دکتر الهام با یادآوری سفر سال گذشته خود با احمدی نژاد به مقر سازمان ملل در نیویورک و جنجال عده ای در داخل و خارج مبنی بر عزم احمدی نژاد برای مذاکره با آمریکا گفت : من در عموم جلسات ایشان بوده ام و هیچ جا ندیده ام که بحثی از مذاکره باشد و احمـدی نژاد همان مواضع همیشگی خود را اتخاذ نموده بود. وی افزود : احمدی نژاد می گفت که آمریکا در منطقه ناامنی ایجاد نموده است و اگر بروند خلیج فارس امنیت می یابد. الهام اضافه کرد : من از این موضع رسانه ها تعجب کردم و بعنوان شاهد عینی هیچ جا ندیدم که بحثی از مذاکره به میان آید و یا با کسانی که از این جنس باشند صحبتی بکنند.

استاد حقوق داسنگاه تهران در پاسخ به سوال اینکه با توجه به دوطرفه بودن توافقنامه ژنو و عدم پذیرش حق غنی سازی توسط طرف مقابل ، آیا راه بازگشت برای از این توافـق توسط این دولت یا دولت های بعدی وجود دارد یا نه گفت : به نظر من راه ترین و بی هزینه ترین راه اعمال اختیار قانونی مجلس شورای اسلامی است.

دکتر الهام در پاسخ به پرسش یکی از شرکت کنندگان در جلسه “جامعه مبلغین دولت اسلامی” که از حاشیه سازی های بوجود آمده در دولت دهم ابراز گله مندی نموده بود و روی کار امدن دولت روحانی را نتیجه عملکرد احمدی نژاد و یارانش می دانست گفت : آیا واقعا همه این مسائل مربوط به مشگلاتی است که در اواخر دولت دهم به وجود آمده بود؟! مگر دولت دهم از آسمان افتاده بود که مشگلی نداشته باشد؟ وی با اشاره به داعیه اصولگـرایان در روی کار آوردن احمـدی نژاد این پرسش را مطرح نمود که چرا در انتخـابات فعلی که با همه توان وارد صحنه انتخابات شده بودند نتیجه دلخواه را نگرفتند؟

دکتر الهام با اشاره به مدل های اجرایی دولت های گذشته با عنوان “توسعه سازندگی پس از جنگ” ، “توسعه سیاسی” و “عدالت” ، دولت یازدهم را فاقد مدل جدید اجرایی دانست. الهام سپس به مشگلات و بهانه تراشی ها در دوران دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت : برای مساله من مجلس ساعت ها وقت گذاشت و حتی پرونده من را به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کردند ولی الان آن حساسیت لازم را در متن توافقنامه ژنو ندارند. الهام تاکید کرد : اگر همه کمک میکردند آیا بازهم تحریم ها اینقدر اثر میگـذاشت؟ آیا اگر صدا و سیما آن فضای تبلبغاتی مخرب را علیه رئیس جمهور وقت بخاطر گرانی ها را پیش نمی آورد بازهم این مشگلات را داشتیم؟ الهام خاطرنشان کرد : اگر این مشگلات و سنگ اندازی ها نبود این دولت قابلیت استمرار نیز داشت.

مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به رای ضعیف روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که تنها با حدود ۲۰۰ هزار رای حائز اکثریت آرا شد ، به ظرفیت کمتر این دولت نسبت به دولت های قبل اشاره  و درعین حال به حمایت پشتیبانی از دولت برای تقویت آن اشاره نمود و گفت : ما در برخورد با دولت مثل دیگران که تضعیف و تحقیر دولت احمدی نژاد را جز واجبات سیاسی خویش میدانستند نیستیم. دکتر الهام ادامه داد : دولت باید تقویت شود تا نظام دچار ضـعف نشود و به نظـر من آمـریکا به دنبال تغییر نظام در داخل کشورمان نیست بلکه به دنبال تاثیر گذاری و تغییر ساختـار از درون با دامن زدن به مشـگلات اقتصـادی ، سیـاسی و فرهنگی است.

وزیر سابق کابینـه احمدی نژاد با اشاره به شایعـاتی مـبنی بر رای دادن دکتر احـمدی نژاد به روحانی یا حمایت احمدی نژاد از جـریان روحانی به دلیل آرا بسیار بالای روحانیان به رییس جمهورمنتخب در انتخـابات امسال گفت : همچنان عده ای به دنـبال این هستـند که همـه تقصیرات را به گـردن احمدی نژاد بیندازند.

پاسخ دهید

غلامحسین الهام سخنگوی دولت احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به نحوه توزیع سبدکالا از سوی دولت یازدهم اظهار داشت: این کار اقدامی شکست‌خورده، متروک و ناموفق بود که به اذیت کردن مردم منتج شد.

الهام با بیان اینکه سبد کالا تحقیر ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: روش این کار تحقیر آمیز و بسیار بد بود طوری که برای تبلیغات رسانه‌های بیگانه خوراک فراهم کرد.

وی درباره توافق‌نامه ژنو نیز گفت: این توافق‌نامه اعتبار حقوقی ندارد و منوط به تصویب مجلس است لذا مجلس شورای اسلامی در این زمینه مسئولیت دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، غلامحسین الهام امروز در همایش سراسری سرگروه‌های صالحین در پایگاه عقیدتی تربیتی امام رضا(ع) مشهد گفت: وضعیت مذاکرات و موافقتنامه ژنو یک پیروزی سیاسی است و یا یک ضرورت رفتار سیاسی و یا حرکت دیپلماتیک است؟


وی با بیان اینکه باید بدانیم نحوه برخورد دولت از کدام منظر است گفت: پیروزی سیاسی به این معناست که موضوع سیاسی ایران مختومه و پرونده هسته‌ای این کشور بسته شود و پرونده بسته شدن به این معناست که جمهوری اسلامی ایران به اهداف صلح‌آمیز و اهداف مشروعی که در خصوص انرژی هسته‌ای داشته بدون مزاحمت و ممانعت دست پیدا کند.


الهام با طرح این سوال که آیا واقعا این اتفاق افتاده است یا خیر بیان داشت:‌ در دور جدید مذاکرات، تلاش اولیه این بود که موضوع از این منظر مورد توجه قرار گیرد که ایران در یک فرصت انتقال دولت موفق شود موضوع پرونده هسته‌ای را ببندد و تحریم‌ها را شکسته و فعالیت‌ها را ادامه دهد.


وی تصریح کرد: دقت در متن موافقنامه به هیچ عنوان این را نشان نمی‌دهد که به چنین موفقیتی دست یافته و یا تحریم‌ها نیز برداشته شده و شرایط مفیدی برای اهداف هسته‌ای ما به وجود آمده باشد.


سخنگوی دولت نهم با بیان اینکه مطلب دوم این است که شاید اصلا لزومی ندارد در عرصه گفت‌وگوهای بین المللی همیشه پیروزی کامل حاصل آید ادامه داد: برخی می‌گویند می‌شود گاهی رو به جلو، گاهی متوقف و گاهی ناگزیر یک قدم به عقب برویم آنچه مهم است؛ حفظ اصل و اساس نظام است.


از جنگ نهراسیدن لازمه یک جامعه پویا و باعزت است


الهام در ادامه به شرایط پذیرفتن قطع‌نامه 598 از سوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در هیچ دوره ای از انقلاب جنگ‌طلبی در جمهوری اسلامی وجود نداشته است؛ اینکه ما قطعنامه 598 را پذیرفته‌ایم اشکال ندارد امام فرمودند «این جام زهر بود اما برای جمهوری اسلامی لازم بود من به مسئولان اعتماد کردم و شما نیز اعتماد کنید».


وی با بیان اینکه گاهی باید صلح کرد و گاهی جنگ اما در هر دو صورت، جهت‌گیری باید برای خدا باشد یادآور شد: در این چند ماهه کسی قانع نشده که این توافقنامه پیروزی بوده است و اگراین دولتمردان امروز یبایند کارنامه خود را با تبلیغات انتخاباتی و شرایط قبل از رای‌ آوردنشان مقایسه کنند می‌بینیم آنچه گریبانگیر دولت قبلی بود تحریم اقتصادی بود اما از نظر رئیس جمهور دولت جدید در زمان انتخابات تحریم‌ها تنها 30 درصد مشکلات را شکل داده بود.


دولت یازدهم در چرخشی 180 درجه‌ای تحریم را مشکل اساسی کشور اعلام کرد


سخنگوی دولت نهم با بیان اینکه دولت دهم تلاش داشت تحریم‌ها را دور بزند افزود: با وجود تلاش دولت دهم اما واقعیت در میان خواص کاملا روشن بود که تحریم‌های سخت و واقعی در مقابل کشور قد علم کرده است، اما اراده دولت دهم تسلیم نبود بلکه به دنبال راهی برای دور زدن تحریم بوده است.


الهام با بیان اینکه شک تحریم‌ها در مردم به وجود آمده بود ادامه داد:‌ تبلیغات دولت یازدهم در زمان انتخابات این بود که آنها می‌گفتند مشکل کشور تحریم نیست بلکه سوءتدبیر و سوءمدیریت است، آنها می‌گفتند آنچه که کشور با آن روبه‌روست 30 درصد تحریم و 70 درصد ناتوانی در مدیریت است.


وی با بیان این سوال که چگونه در چنین مدت کوتاهی چنین چرخ بزرگی از سوی دولت یازدهم بعد از رسیدن به قدرت به وجود آمده است خاطرنشان کرد: چه شد که به یکباره به فاصله کوتاهی اساسی‌تر مشکل کشور تحریم غرب شده است؟ پاسخ دولت به این سوال تنها این است که تحریم کار را سخت کرده و مردم در فشار بودند.


الهام با بیان این سوال که چگونه این چرخ 180 درجه را قبول کردید اما تدبیر نکرده و برای عبور از بحران کاملا نسخه خارجی را قبول کرده اید بیان داشت:‌ استقلال کشور و جامعه باید حفظ شود اما رفتار دولت یازدهم موضوع را حتی ضرورت نمی‌داند بلکه می‌گوید ما به پیروزی رسیده‌ایم اما زمانی که می‌گویم چه پیروزی حاضر به توجیه آن نیستند.


آیا تسلیم راه نجات از تحریم است


سخنگوی دولت نهم با اشاره به اینکه آیا ما واقعا در نقطه‌ای بودیم که باید این همه شرایط ظالمانه غرب را در توافقنامه بپذیریم تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی حرف چند روز اخیر ملت نیست بلکه بیش از یک سال و نیم است که رهبری بر آن تأکید دارند.


وی ادامه داد: ظرفیت‌های داخلی برای نجات ملت است و دولت دهم بر روی این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کرده بود.


الهام با بیان اینکه دولت دهم سیاست‌ خود را متمرکز بر معادن کشور و ایجاد اشتغال در این محور و تأکید بر صادرات غیر نفتی کرده بود افزود: شما که اهل فن هستید و جزو جامعه مهندسی کشور به شمار می‌روید باید به دنبال پاسخ این پرسش باشید که آیا ما به آن نقطه قرمز رسیده بودیم که چنین قطعنامه‌ای را بپذیریم یا خیر.


وی به فرمایشات مقام معظم رهبری به یکسال قبل اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی خود شرایط کشور را بدر خیبر دانستند نه شعب ابوطالب. آیا می‌شد دیده‌بان انقلاب شرایط کشور را بدر و خیبر بداند در حالی که بر همه توانمندی‌ها و ضعف‌های کشور آگاه است اما از آن سو رفتار دولت به گونه‌ای باشد که گویا ما در شعب ابوطالب به سرمی‌بریم! خروجی این رفتار  به کجا خواهد رسید؟

 

 رفتار دولت مسئولیت حقوقی به دنبال خواهد داشت


الهام در ادامه با بیان اینکه آیا این توافقنامه مسیر حقوقی کار را به درستی طی کرده است گفت: موافقت نامه ژنو یعنی توافق طرفین که دارای شکل و ساختار خود می باشد؛ اما آیا اکنون که کشور متعهد شده و مذاکره‌ای فراتر از یک مذاکره ابتدایی سیاسی شکل گرفته، دیپلمات‌های کشور مسیر قانونی را طی کرده‌اند؟


سخنگوی دولت نهم به اشاره به اینکه پاسخ این سوال نیز منفی است گفت: مسیر این تعهد از سوی دولت با زیر پا گذاشتن قانون اساسی شکل گرفته است زیرا قانون اساسی در دو اصل صریح 125 و 177 می‌گوید که هر گونه قرارداد خارجی باید پس از تصویب مجلس به امضاء رئیس جمهور رسیده و هیچ فرقی ندارد اسمش چه باشد، چه یادداشت، چه تفاهم و چه برنامه اقدام مشترک و چه توافقنامه.


وی ادامه داد:‌ مذاکرات برای رفع مشکلات سیاسی و اجرایی است اما زمانی که منجر به قراردادی می‌شود جدای از دولت و وزیر خارجه این امر شرایط حقوقی پیدا کرده و دولت ملزم است از طریق مجلس کار را ادامه دهد.


الهام با بیان این سوال که باید بپذیرید شما حق ملت را در قراردادها جابه‌جا می‌کنید افزود: نسل‌ها می‌روند و می‌آیند اما کشور می‌ماند نباید ننگ تعهدنامه ترکمنچای که اکنون بر شانه ما سنگینی می‌کند در آینده با تعهدنامه های نادرست بر دوش نسل‌های آینده فشار آورد.

 

سخنگوی دولت نهم با بیان اینکه اعضای مجلس نمایندگان ملت هستند و شما به آنها پاسخگو نیستید ابراز داشت:‌ اینکه دولت مجلس را در رسیدن به این تعهد دخالت نداده خلاف است و اینکه مجلس نیز بی‌تفاوت از آن بگذرد درست نیست و اینجا این مردم هستند که آسیب می‌بینند دولت هشتم تا آخرین لحظات حضور خود حاضر به شکستن توافق تعلیق هسته‌ای نبود.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 82 تصریح کرد در اواخر دولت هشتم که بحث تعلیق را باید بشکنند و آن هم در زمان دولت هشتم باید صورت بگیرد اما پس از انتخابات سال 84 درحالی که دولت نهم هنوز رسما کار خود را آغاز نکرده بود و عنوان رئیس جمهور منتخب داشت تعلیق با همکاری دولت هشتم و نهم برداشته نشد بلکه این دولت نهم بود که به تنهایی برنامه رفع تعلیق را دنبال و اهداف هسته‌ای را به مقصود رساند.


الهام با بیان این سوال که آیا رفتار دولت یازدهم به پایان رساندن مأموریت دولت هشتم است؟ ابراز داشت:‌ دولت هشتم تا آخرین دقایق رفع تعلیق نکرد و دولت یازدهم نیز در اولین روزهای حضور خود تقریبا تعطیلی انرژی هسته‌ای را دنبال کرد آیا این همان پرونده ناتمام دولت هشتم است که در حال پیگیری است؟


وی در پایان به بیان این سوال که انگیزه دولت یازدهم برای پذیرفتن توافقنامه ژنو چیست؟ به باز کردن بند بند توافقنامه فی‌مابین 5+1 پرداخت.