پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

به گزارش خبرگزاری فارس، عده ای از دانشجویان و فعالین سیاسی با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی ایران خواستار حضور غلامحسین الهام در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد (دامت عزه)

رئیس جمهور محبوب و مردمی کشور عزیزمان ایران

با سلام و آرزوی توفیق برای حضرتعالی و تمام دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی این نامه سرگشاده را رنجنامه ای بدانید از سوی فرزندان معنوی حضرت روح الله که کمال شان را در تبعیت محض از امام خامنه ای می دانند. البته رنجنامه ای که در بطن خود کینه ای مقدس از اهالی ناکجا آباد زر و زور و تزویر را نگه داشته است.

سوم تیر 1384 زمانی رقم خورد که همه ی گفتمانهای مطرح شده از ابتدای انقلاب تا آن برهه، با کاندیدای خود به میدان رقابت سیاسی آمدند.آنچه که در سه تیر 1384 رخ داد نشان دهنده قوت و ضعف گفتمانهای مطرح شده بود. از گفتمان غالب آن زمان یعنی اصلاحات تا گفتمان های ساختگی کاندیداهای دیگر

سوم تیر 1384 نشان دهنده نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود و این نقطه عطف بازگشت به آرمانهای انقلاب و زنده شدن گفتمانی بود که در آن خدمت به مردم، کارآمدی، عدالت محوری، پرکاری، دوری از اشرافیت و ساده زیستی، پرهیز از اسراف بیت المال ، مبارزه با فساد و آقا زادگی های مطرح شده در آن زمان ، رویکرد سیاست خارجی تهاجمی و عدم عقب نشینی در برابر مستکبرین جهان ، شجاعت در مقابل مستکبرین داخلی و خارجی و استفاده از مدیران جوان و ساده و خوشنام و خدمتگذار و گشودن حلقه مدیریتی ثابت گذشته از اصلی ترین معیارهای آن بود و در واقع ملت دست بر روی گفتمانی گذاشت که هیچ گاه از مواضع گفتمانی خود کوتاه نیامد و هرگز حاضر نشد برای کسب آرای بیشتر به عبور از گفتمان اصیل انقلاب تن دهد، در حالی که در همان انتخابات برخی از اصولگرایان برای کسب رای به اصطلاحاتی چون اصولگرای اصلاح طلب و تبلیغات گسترده با هزینه های هنگفت از بیت المال و حتی دفاع از شیرین عبادی و تمجید از شخصیت وی پرداختند تا شاید رای چند نفری را با خود همراه سازند.

رییس جمهور بعدی وظیفه و بار بسیار سنگین تر از روسای جمهور سابق دارد چرا که سطح توقعات مردم از مسئولین بسیار بالا رفته است و دیگر کار با حرکات آهسته و کند قبل از دولت نهم به جلو نمی رود و در واقع رییس جمهور آینده باید بتواند ظرفیت های این جهش تاریخی را حداکثری کند.

در تبیین گفتمان اصیلی که در سه تیر 1384 آرای مردم را به خود جذب کرد اگر دقیق تر بنگریم مشاهده میکنیم که گفتمان اصلی همان گفتمان امام است که سه معیار اصلی دارد و آنها عقلانیت و معنویت و عدالت است که اگر هریک از اینها به هر بهانه ای فدای دیگری شود در سیر حرکت ، دچار انحراف میشود.

آنچه که در انتخابات پیش رو قطعا شکل خواهد گرفت، شکل گیری گفتمانی است که رقیب این گفتمان خواهد بود و در واقع همگان می دانند که انتخابات 1384 "نه" بزرگ ملت به همه گفتمانهای مطرح شده در آن سال از چپ و راست و محافظه کار و تکنوکرات و اصلاح طلب و... بود.

خطر ارتجاع گفتمانی ،خطر بسیار مهمی برای این گفتمان تلقی میشود چرا که عده ای که هرگز به گفتمان سه تیر که در واقع همان گفتمان اصیل انقلاب بوده است اعتقاد نداشته اند و ندارند و یا به صورت حداقلی به آن اعتقاد داشته اند و در جهت نفی و یا قلب این گفتمان حرکت میکنند.

بعد سی و چند سال از انقلاب و این جهش تاریخی رخ داده بازهم حرکت به سوی محافظه کاری و محافظه کاران و یا حرکت دوباره به سوی تکنوکراتها و اصولگرای اصلاح طلب و راست و چپ سنتی و قس علی هذا یک ارتجاع در گفتمان انقلاب محسوب میشود.

ارتجاع گفتمانی که گفته میشود یک مفهوم دور از حقیقت و دور از فضای فعلی کشور نیست در واقع ارتجاع گفتمانی، رقیب گفتمان انقلاب که جلوه گاه آن همان سه تیر 1384 بوده است میشود به این صورت که با دادن شعار هایی همچون توسعه صرف منهای عدالت و یا سیاست های تنش زدایی در عرصه سیاست خارجه و دوری گزیدن از فضای آرمان خواهی و عدالت طلبی و تخریب هر آنچه که دولت نهم و دهم انجام داده است و پوپولیستی و غیر کارشناسی دانستن اقدامات و خود کارشناس پنداری و یا شعارهای اقتصادی صرف و یا توسعه سیاسی صرف و یا عدالت منهای معنویت و یا مبارزه با انحراف صرف ، همه و همه به عنوان ارتجاع گفتمانی محسوب میشود.

اما امروز شاهد آن هستیم که خطرات بسیاری گفتمان سوم تیر را تهدید می‌کند.

همچنین خطر بازگشت گفتمان لیبرالی در سایه تشتت سوم‌تیری ها به جد حس می‌شود تا آنانی که در فتنه 88 نقش ایفا می‌کردند بر صندلی قدرت تکیه زنند.در این بین خطر فعالیت‌های نیروهای تکنوکرات که سال‌ها است برای کرسی ریاست جمهوری خیز برداشته‌اند نیز به شدت حس می‌شود.

اما شاید خطر اصلی موجی از به اصطلاح اصول‌گرایانی هستند که نه تنها توانایی را برای اداره جامعه ندارند و با تکیه بر لابی های مختلف پیشاپیش نوید دهنده رکود و تاکید بر ناکارآمدی تفکر مکتبی هستند تا در سایه آن بزرگ‌ترین ضربه به انقلاب اسلامی وارد شود.

رییس جمهور آینده ایران اسلامی باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند این بار سنگین را به دوش کشد و در واقع باید علاوه برنکات مثبت دولت نهم و دهم که در بالا مطرح شد باید نقاط ضعف آن را هم از خود دور کند ، نکاتی مانند پای بندی به آرمانها و شعارها و دفاع از آنها ، اهتمام به وضعیت اقتصادی و اشتغال و توجه بیشتر به قشر مستضعف جامعه ، دوری از اختلاف زایی و ایجاد تنش های بی ارزش و دوری از صحبت های غیر ضروری و عدم ایجاد اختلاف و تعامل بیشتر با سایر سران قوا ، توجه بیشتر به نظرات کارشناسان و تعامل بیشتر با نخبگان ، تعامل با منتقدین منصف و دلسوز و استفاده از نقد ها برای بهتر شدن دولت و در نهایت حرکت جهادی به سوی عدالت همراه با معنویت و حرکت به سوی پیشرفت همراه با عدالت.

جناب آقای دکتر احمدی نژاد؛

آقای مشایی از جهات مختلف دارای مطلوبیت های فراوانی از نگاه جنابعالی می باشد. اما با احترام به نظر حضرتعالی و با اذعان به غیرواقعی بودن اکثر این تخریب ها ، متاسفانه ایشان دارای «ظرفیت منفی» قابل توجهی در میان بخش مهمی از هواداران جنابعالی بوده و بدون شک با ورود در انتخابات، وحمایت حضرتعالی از ایشان بدنه اجتماعی و فعال حضرتعالی دچار افتراقی بیش از قبل می گردد.

از حیث پایگاه اجتماعی نیز - بر اساس شواهد و نظرسنجی های موجود - با ورود ایشان، ظرفیت واقعی دولت در انتخابات که عمدتاً حول محور شخصیت جنابعالی شکل می گیرد به «یک سوم» کاهش می یابد. قابل توجه اینکه این کاهش ظرفیت در نقاط مختلف (مراکز استان ها، شهرهای کوچک و روستاها) مشاهده می شود.

نکته دیگر اینکه «مطالبات دینی و ارزشی» یکی از عناصر هویت ساز جامعه ایران است و طبقه محروم و مستضعف نیز اگرچه اشتیاق حداکثری به عدالت دارند اما دارای جهت گیری های دینی و اعتقادی قابل توجهی می باشد و تخریب ها و نقاط ضعف آقای مشایی بر تصمیم این طبقه تاثیرگذار خواهد بود. این ملاحظات اساسی باعث شکل گیری «ابهام» های فراوان در شخصیت ایشان خواهد شد و تا حد زیادی ظرفیت های دولت را کاهش خواهد داد.


در حوزه سیاسی نیز، «تأیید صلاحیت» ایشان با ابهاماتی روبروست بطوری که طبق برآوردها ، قطعاً توسط شوای نگهبان ردّ خواهند شد. (مگر اینکه بتوان از طریق نظر رهبر معظم انقلاب موفق به حضور ایشان در انتخابات شد). این مساله ، موجب شکل گیری «تنش و تعارض دولت» با نهادهای انقلابی، مجموعه های ارزشی مثل نخبگان انقلابی و بدنه مردمی انقلابی خواهد شد . از سویی دیگر افکار عمومی نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی است و کشش تعارضات و تنش های سیاسی را ندارد.

نکته اساسی تر اینست که با ورود آقای مشایی به انتخابات ، دولت با غالب بدنه ارزشی دچار چالش می شود که حتی این چالش به تضّاد منافع نیز خواهد انجامید . طیف ارزشی بعنوان «بدنه فعال دولت» اگر چه در طول سه سال گذشته با ریزش هایی همراه بوده است اما بخشی از این بدنه توانسته است به صورت مقطعی در صحنه دفاع از دولت حاضر شود. این جریان ، «شبکه اجتماعی» و «ارتباطات خاص» خود را دارد که دولت باید از این ظرفیت استفاده نماید.

از سویی دیگر دولت در صورت فقدان این بدنه فعال، بدنه فعال دیگری برای دفاع از خود ندارد . بدنه محروم و طبقات پایین اجتماعی اگرچه مدافع دولت هستند اما این دفاع تنها در صحنه انتخابات و بر سر صندوق های رأی مجال حضور پیدا می کند و اصلاً قابلیت فعالیت انتخاباتی تبلیغی و تبیینی برای دفاع از دولت را ندارد .

لذا با ملاحظه «ابهامات» شکل گرفته پیرامون ایشان و ظرفیت بالا در کسب «آرای منفی» ، معرفی آقای مشایی بعنوان گزینه دولت، مجموعه ای از تعارضات دولت با بدنه فعال خود، تعارض با نهادهای نظام، تعارض با نخبگان، تعارض با متدینین و ... را بدنبال خواهد داشت.

 

از سویی دیگر چنانچه دولت بخواهد با در نظرگرفتن همه این ملاحظات، بر نظر خود درباره ورود ایشان «پافشاری» نماید، ظرفیت های دولت با اُفت ناگهانی روبرو شده و اصطلاحاً به «خودکشی سیاسی» دولت منجر می شود.

اینک که فتنه ای بزرگ دامن نیروهای ارزشی و انقلابی را گرفته است و فضای بی اخلاقی و جنگ قدرت را شاهدیم ، حضور دکتر الهام در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان کاندیدا می‌تواند وحدت فراگیری را در بین نیروهای حامی گفتمان عدالت و معنویت برقرار سازد

نیک یقین داریم که ایشان هیچ تمایلی به کاندیداتوری در انتخابات آتی ندارند و از این فضا گریزان هستند ، اما عدم حضور ایشان منجر به شکاف و از هم گسستگی در بین نیروهای مؤمن و عدالت‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌باشد و بسیاری را آزرده خاطر و بلکه نا امید خواهد کرد.

دغدغه های عدالت خواهانه آقای دکتر الهام به دهه اخیر ختم نمی شود بلکه ایشان از مهمترین چهره های مطالبه گر عدالت از دهه هفتاد می باشند که بطور جدی و در عرصه گفتمانی به تشریح دغدغه های گفتمانی عدالت مشغول بوده اند. همچنین در عرصه کارآمدی نیز از پرکارترین افراد در دولت محسوب می شوند و بدلیل تسلط بر مبانی دینی و انقلابی از نخبگان گفتمانی دولت به حساب می آیند . نکته قابل توجه آنست که برای انتقال ظرفیت های اساسی جنابعالی به نامزد دولت ، بایستی فرد مزبور از ظرفیت های «شخصیتی» و «گفتمانی» حداکثری بهره مند باشد تا بتوان ظرفیت های جاری را به وی انتقال داد و در این میان آقای دکتر الهام بعنوان بهترین گزینه مصداقی دولت ، شناخته می شوند. عمده خصوصیات ایشان را می توان در چند محورخلاصه نمود.

• تعلق ایشان به گفتمان انقلاب و عدالت

• ساده زیستی و پاک دستی و منش مردمی

• نجابت و چهره ای اخلاقی و نزدیکی فکری زیاد به حضرتعالی

• عدم عملکرد منفی و حاشیه منفی در سوابق مدیریتی

• توان فوق العاده ارتباطی در گفتار ساده ، شفاف و صریح و شورانگیز با مردم

• توان اقناع و سخنوری با نخبگان اجتماعی انقلابی

• چهره دانشگاهی و علمی و نفوذ معنوی در بدنه دانشگاهی

• ارتباط قوی و موثر با نخبگان سیاسی اجتماعی فعال گفتمان سوم تیر

• توان کسب رای پایگاه اجتماعی طبقه متدینین

• قابلیت ترمیم ضعف های گفتمانی دولت

• قابلیت ترمیم ریزش های دولت

• تعلق به حلقه اول حامیان و نزدیکان حضرتعالی

• قرابت زبانی و گفتمانی بسیار نزدیک به ادبیات حضرتعالی

در خاتمه ضمن تاکید بر ظرفیت های چندگانه دکتر الهام در تجمیع بدنه اجتماعی عدالت خواه ، ذکر این نکته ضرویست که ایشان از جنبه های مختلف «کارآمدی» نیز با توجه به توانایی بالا در حد بسیار قابل قبولی قرار دارند.

از سویی خدمات شایان ذکر ایشان در نهادهای مختلف نظام اعم از دولت، قوه قضاییه و شورای نگهبان در کارنامه ایشان ثبت است و از سویی دیگر از تجربیات تیم اجرایی دولت جنابعالی بهره مند خواهد بود که در اینصورت در قیاس با جایگاه دولت عدالت در سال 84 ، چندین گام جلوتر خواهند بود.

امید است تصمیم مناسب و امید آفرین جنابعالی راه را برای ادامه گفتمان عدالت و اصلاح نقطه ضعف های فعلی هموار سازد چرا که بر اساس ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی ، حضور دولت با گزینه حداکثری تضمین کننده پیروزی گفتمان سوم تیر در انتخابات یازدهم می باشد.

امام خامنه ای روحی فداء در خصوص واجد بودن امتیازات دولت شما بیاناتی را عنوان نمودند که دکتر غلامحسین الهام به تمام معنا داراست. او یک سوم‏ تیری تمام عیار است که از اول نیز جزو پرچمداران این تفکر بوده است .

در نقاط قوت حضرتعالی که دقیق شویم ؛ نقاط قوتی که ما را به شما علاقه مند کرد تا علاوه بر رای نام شما را در همه جا فریاد بزنیم ؛ مردمی نژاد بودن شماست ...

شعاری که سال 84 نه تنها بر روی پوستر ها بلکه بر قلب مردم نقش بست ... مردی از جنس مردم

آقای رئیس جمهور

شجاعت، تجربه، اخلاق اسلامی، ساده زیستی، دوری از تجمل، مردمی بودن، بصیرت، نقد منطقی و بدون بغض رجال سیاسی و فضای موجود و بسیاری از خصلت‌های نیکوی دیگر دکتر الهام برای امضا کنندگان زیر به نمایندگی از خیل عظیمی از مشتاقان حضورشان اثبات شده است و می تواند نا امیدی بسیاری را تبدیل به امید کند.

امیدواریم که حضرتعالی نیز برای نظر و رضایت و شادی نیروهایی که 8 سال برایتان در عرصه های مختلف خون دل خوردند و فعالیت نمودند و تنها امیدشان حضور این مرد بزرگ است ؛ احترام قائل شوید و از این مرد شریف حمایتهای لازم را بنمایید .

تداوم توفیقات حضرتعالی را تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج)خواستاریم.

والسلام علی من اتبع الهدی

=========

اسامی در:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920219000656

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی