پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در همایش جمعیت ،تعالی و راهبردهای آن گفت: در سرشماری سال 65 که در زمان جنگ تحمیلی صورت گرفت آمارها روند رشد جمعیت را نشان می داد نخست وزیر وقت در آن زمان از این مساله ابراز خوشحالی کرد اما طولی نکشید که با مخالفت های شدیدی روبرو شد که گویی یک گناه کبیره انجام داده است در واقع در آن زمان افزایش جمعیت با واکنش منفی روبرو شد و به تدریج برنامه ریزی برای کنترل جمعیت انجام شد در دهه 70 فرهنگ سازی برای کاهش جمعیت آغاز شد فرهنگسازی آغاز شد اما به دلیل دوگانگی فرهنگی این موضوع تحقق پیدا نکرد 
دکتر غلامحسین الهام  گفت: پس از سرشماری سال 85 رئیس جمهور در مورد روند رو به کاهش جمعیت هشدار داد اما متاسفانه این بار هم بیان رئیس جمهور با برخوردها و تخطئه مواجه شد و گفتند احمدی نژاد می‌خواهد جمعیت را افزایش دهد تا سال 88 به وی رأی بدهند.
الهام در ادامه گفت: جمعیت مسئله اساسی در تمام عرصه های فرهنگی و سیاسی است چرا که یکی از ارکان قدرت در ارتباطات سیاسی نیز تعریف می شود به همین دلیل مقوله جمعیت را نباید سیاست گذاران نادیده بگیرند.
وی با اشاره به اینکه کمبود عاطفه باعث ایجاد خشونت در جامعه می شود در ادامه می گوید : در گذشته حجم گسترده خانواده ها باعث می شد که فرزندان از حمایتهای روانی و اجتماعی برخوردار شوند اما امروزه به دلیل تک فرزند بودن کودکان از این نعمت محروم هستند و چنانچه فرد دچار بحران خانوادگی شود به جای پناه به خانواده به خیابان ها می رود و در این صورت فرزندان خیابانی زیاد می شوند و همچنین کمبود عاطفه بحران شدید خشونت را ایجاد خواهد کرد که باید نسبت به آن هشدار داد.
وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی خانواده ها موجب بروز تغییرات فرهنگی در درون خانواده ها شده است، گفت: این موضوع نگرانی را برای خانواده ایجاد کرده و همین باعث شده که با کمبود فرزند و تک فرزندی مواجه شویم.
وی در ادامه افزود: در واقع دستگاههای مسول باید راهکارهایی را برای کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوانان ایجاد کنند
الهام با توجه به کمرنگ شدن نگرش آسمانی توکل در میان جوانان گفت : اگر جوانان برنامه ریزی را با توکل توام کنند می توانند با اعتماد به خداوند و برنامه ریزی بدون ترس و اضطراب فرزند آوری داشته باشند .
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بعد از ارائه گزارشات کارشناسی در خصوص جمعیت به رهبر معظم انقلاب، ایشان عنوان کرد که آینده کشور در معرض تهدید است، گفت: این موضوع باعث شد که راهبرد جمعیتی تدوین شود و سیاست هایی در خصوص افزایش جمعیت در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال اطلاعات خوبی را در خصوص وقایع چهارگانه حیاتی ارائه می دهد، گفت: این سازمان می تواند با همکاری دستگاههای دیگر در مورد برنامه ریزی در جهت افزایش و رشد جمعیت اقدامات مناسبی انجام دهد.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی