پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />
سخنگوی دولت با بیان این‌که رییس‌جمهور به عنوان داوطلب هلال‌احمر، فعالیت انسان دوستی، مهرورزی و کمک به قشر مستضعف را فرهنگ سیاسی خادمان و مسوولان کرده است، گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌های هلال‌احمر می‌توان گفت که همه چیز در هلال‌احمر بوی رحمت خداوند را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین الهام که در اجلاس روسای جمعیت هلال‌احمر سخن می‌گفت، با بیان این‌که حضور بنده تنها برای سپاس، تشکر و بوسه زدن به دست و بازوان امدادگران خدوم و انسان دوست است، گفت: گمان می‌کنم این مجموعه (هلال‌احمر) تنها مجموعه‌ای است که در آن همه اقشار جامعه اعم از زن، مرد، جوانان و متخصصان با انگیزه خدمت و نجات جان انسان‌ها گرد هم آمدند و من از طرف دولت از شما سپاسگزار هستم.

سخنگوی دولت با بیان این‌که امدادگران جمعیت هلال‌احمر در تمام صحنه‌های سخت و دشوار در منطقه و محل حضور یافته‌اند و از همه ظرفیت‌های دینی، معنوی و اجتماعی خود برای خدمت‌رسانی بهره برده‌اند، گفت: از خداوند متعال سلامت و عزت امدادگران را درخواست می‌کنم.

وی افزود: ‌رییس جمعیت هلال‌احمر در سخنان خود به درستی اشاره کردند که کار مدیران جمعیت هلال‌احمر، مدیریت بحران است که باید عنوان کنم شما امدادگران مدیران بحران هستید و در مقابل سیاسیون کارشان بحرانی کردن مدیریت‌ها است.

وی با بیان این‌که امیدوارم شما مدیران بحران با بهره‌گیری از حوادث و سوانح بتوانید سطح امدادرسانی را با مدیریت درست ارتقا دهید، گفت: امروزه دو مفهوم حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در جامعه جهانی مورد بحث است.

الهام با بیان اینکه در بحث مفهوم حقوق بشر، اختلاف در مبانی بسیار گسترده است، گفت: به دلیل تعدد فرهنگ‌ها و قوانین، حقوق بشر مفهوم واحدی برای گفت‌وگوی مشترک بین همه جوامع نیست، اما در مفهوم حقوق بشردوستانه، آن چیزی که به نظر می‌رسد آن است که وحدت و حمایت از محرومان، نقطه مشترکی بین تمام جوامع است؛ چرا که همه به حمایت انسان‌های نیازمند اجماع دارند و به خصوص در تفکرات اسلامی، قواعد و اصول انسان دوستانه و کمک به انسان‌ها در شرایط سخت حاکم است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که حقوق بشردوستانه ریشه در اصول دینی و فقهی دارند، گفت: کمک مادی و معنوی به انسان‌ها جزء لاینفک فرهنگ ما است، به گونه‌ای که نجات دادن یک انسان در شرایط سخت،‌ احیا کردن و زندگی دادن به کل انسان‌ها محدود می‌شود.

الهام با بیان این‌که انسان‌ها مظهری از رحمت و رحمانیت خدا بر روی زمین هستند، گفت: انسان‌ دوستی در خمیرمایه انسان‌ها ریشه دارد و به همین دلیل است که انسان‌ها در مواقع سخت به کمک یکدیگر می‌شتابند.

وی با بیان این‌که امروز حضور هلال‌احمر در بحران‌های جهانی، سرآمد و شناخته شده است، گفت: کمک‌های این جمعیت در حالی در اقصی نقاط دنیا گسترده شده است که کشور ما حادثه‌خیز است و در چند ماهه اخیر حوادث متعددی داشته‌ایم، اما هلال‌احمر همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند، توانست با موفقیت به مردم امدادرسانی کند.

سخنگوی دولت با اشاره به کمک‌های پایدار و ثابت جمعیت هلال‌احمر در نقاط مختلف دنیا، گفت: همه چیز در هلال‌احمر بوی رحمت و تسکین آلام انسانی دارد.

الهام با بیان این‌که تسکین آلام نیازمندان، تامین احترام انسان و کوشش در جهت تفاهم و دوستی، رسالت جمعیت هلال‌احمر ایران است، گفت: خوشحالیم که شعار دولت‌های نهم و دهم و منتخب مردم که "مهرورزی" است، محقق شده به گونه‌ای که رییس‌جمهور به عنوان داوطلب هلال‌احمر، فعالیت انسان‌ دوستی، مهرورزی و کمک به قشر ضعیفان را فرهنگ سیاسی خادمان و مسوولان کشور کرده است.

وی در پایان افزود: امروزه دفاع از حق نیازمندان و حفظ فرهنگ انسان دوستی و دفاع از نیازمندان، وظیفه همگانی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی