پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />
به گزارش جهاد دانشگاهی ، دکتر غلامحسین الهام در بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی افزود :هر فردی که کشور را دوست دارد باید در حفظ و تقویت جهاد دانشگاهی تلاش کند.

وی با بیان اینکه کارکرد جهاد دانشگاهی یک کارکرد ارزشمند است اضافه کرد :جهاد دانشگاهی مولود انقلاب، و انقلاب فرهنگی بوده است و این نهاد ابتدا یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار شکل گرفت تا در نتیجه مطالبات فرهنگی نظام را دنبال کند.

مشاور رییس جمهور افزود: لازمه تحقق دانشگاه اسلامی حفظ و ماندگاری جهاد دانشگاهی است .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص این نهاد خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی علاقه مند و امیدوارند که چشم انداز آینده این نظام از مجرای نهادهایی امثال جهاد دانشگاهی تحقق پیدا کند و به جهاد دانشگاهی چشم امید بسیار دارند.

الهام اظهار داشت: مقام معظم رهبری هرجا که می‌خواهند کار باقوت و جدیت انجام گیرد از لفظ جهاد استفاده می‌کنند مانند جهاد اقتصادی و نهاد جهاد دانشگاهی که از حرکت‌های جهادی ریشه دار است .

وی ادامه داد: هر موفقیتی در جهاد دانشگاهی رخ می‌دهد گره می‌خورد با انقلاب اسلامی چون زائیده آن است و سربلندی انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

الهام تاکید کرد: هر فردی که کشور را دوست داشته باشد باید در حفظ و تقویت جهاد دانشگاهی تلاش نماید.

وی در ادامه به فعالیت‌های علمی صورت گرفته در این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری خود را تثبیت کرده و این نقطه اجماع همگان ، نسبت به این نهاد است .

وی افزود: کار در حوزه علوم انسانی و فرهنگ بسیار پیچیده دوپهلو و حرکت در جاده‌ای لغزنده است که وقت و حساسیت بالایی نیاز دارد.

الهام گفت : به نظر می‌رسد جهاد دانشگاهی از این دو حوزه آسیب دیده است و باید با آرامش و نگرش اساسی در این دو مقوله کار را پیش برد.

مشاور حقوقی رییس جمهور در پایان گفت: جهاد دانشگاهی باید از ظرفیت‌های دولت در تقویت بنیه های خود استفاده کند و همچنان به تربیت نیروهای جهادی، انقلابی و متبحر برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ادامه دهد.

در این نشست دکتر محمدحسین یادگاری رییس جهاد دانشگاهی طی سخنانی به بحث ضرورت‌ها، ماموریت‌ها و وظایف جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: متاسفانه با گذشت بیش از 30 سال از عمر این نهاد انقلابی به نظر می‌رسد جایگاه آن به خوبی مشخص نشده است .

یادگاری ادامه داد: با پیشرفت و افزایش مراکز تحقیقات برخی از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها پخش شد.

وی با اشاره به تاسیس و فعالیت مراکز رشد و پارک های علم و فناوری خاطرنشان کرد: تاسیس پارک علم و فناوری و مراکز رشد با وجود جهاد دانشگاهی یک اشتباه بزرگی بوده است زیرا جهاد دانشگاهی خود یک پارک علم و فناوری بزرگ و جامع است .

رییس جهاد دانشگاهی افزود : براساس شرایط پیش آمده نیاز به بازخوانی و باز تعریف در فعالیت ها و ماموریت‌های جهاد دانشگاهی امری ضروری به نظر می‌رسد و در همین راستا دبیرخانه متحول راهبردی جهاد دانشگاهی را راه‌اندازی کردیم.

یادگاری افزود: به دنبال این هستیم که جهاد دانشگاهی برای 30 سال آینده خود یک نقشه راه و برنامه موفق و موثر و راهگشا داشته باشد تا جامعه از خدمات آن بهره وافی ببرد.

رییس جهاد دانشگاهی به برخی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه های فعالیت علمی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: پیگیری مباحث فرهنگی در دانشگاه ها، افزایش ارتباط با حوزه های علمیه، انتقال تجربیات جهادی به دانشگاه ها از جمله دغدغه‌ها و برنامه های این نهاد است .

یادگاری گفت : با توجه به توان بالای جهاد دانشگاهی این نهاد آمادگی دارد به کارهای گزین، ناشدنی، سخت و زمین مانده نظام جمهوری اسلامی ورود پیدا کند و آن را انجام دهد.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین بر لزوم حمایت و توجه ویژه مسؤولان به جهاد دانشگاهی را تاکید کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی