دکتر الهام، معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مخالفان و دشمنان احمدینژاد سعی کردند از ابتدا وی را در یک بنبست قرار دهند، میگوید: «همان روز اول گفتند شما تا آمدی چرا چنین و چنان شد!... همه دستگاههای تبلیغاتی که در یک دورهای تا تورم 50 درصدی را مدیریت کردند و نگذاشتند به جامعه منتقل شود و آن را از لحاظ تبلیغاتی و بار روانیاش جمع و جور کردند! در این دولت با کوچکترین مشکلی که در گرانی ارزاق به وجود میآمد، مثلاً اگر گوجه فرنگی قیمتش در زمستان تغییر میکرد، موضوع را تبدیل به یک مسأله کلیدی و حاد میکردند! اینها مخالفتهایی بود که تنها میخواست القا کنند احمدینژاد نمیتواند و اهل تحقق این هدف نیست. عمیقتر اینکه این گفتمان یک توهم است و شعارهای او عوامفریبی است. اما این استراتژی که احمدینژاد نمیتواند، در عمل شکست خورد و همه دیدند که احمدینژاد میتواند، چرا که توانمندیهای وی در عرصههای مختلف بارز شده بود.»