پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

نکات پرس/ اشتغال در دو پست دولتی در قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در سال 1373 به تصویب رسید. این مصوبه تاکید می کرد که براساس اصل 141 قانون اساسی هرشخص تنها می تواند فقط یک شغل دولتی را عهده دار شود. در قانون اداری ـ استخدامی که بعدا به قانون مدیریت خدمات کشوری تبدیل شد نیز این امر دیده شده بود، اما با توجه به شفاف نبودن نهادهایی که شامل این قانون می شدند همواره اختلاف نظرهایی وجود داشت.شرکت های سرمایه گذاری بزرگ، فدراسیون های ورزشی و شهرداری ها از جمله موارد اختلافی در سال های گذشته بودند.

اما این بحث ها در سال 87، با توجه به فعالیت یکی از اعضای شورای نگهبان در دولت و عضویت در این شورا را هم در برگرفت و نمایندگان الحاقیه ای را به قانون سال 1373 اضافه کردند که براساس آن عضویت همزمان تمامی اشخاص شاغل درهر یک از قوای سه گانه و موسسات و سازمان های تابعه در شورای نگهبان ممنوع می شد که البته این الحاقیه از سوی شورای نگهبان رد شد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و پس از تصویب آن در مجمع در سال 88، غلامحسین الهام که یکی از اعضای شورای نگهبان بود مجبور به استعفا از مشاغل دولتی شد، برخی تصویب این قانون را تنها با اهداف سیاسی تحلیل کردند و حتی به قانون دکتر الهام شهرت یافت.

پس از رفتن مصطفی پورمحمدی به سازمان بازرسی کل کشور نیز بحث ها درخصوص دوشغله ها و مصادیق آن بیشتر شد و بخصوص پورمحمدی بر جلوگیری از عضویت دولتی ها در نهادهای ورزشی از جمله فدراسیون ها تاکید داشت که این موضوع باعث اختلاف نظر شده بود چرا که عده ای، فدراسیون ها را مشمول قانون سال 1373 نمی دانستند.

این بحث ها ادامه داشت تا این که نمایندگان مجلس هشتم در قانون جدیدی در دی ماه 91 جزئیات آن را با ذکر مصادیق شغل های دولتی تصویب کردند و تاکید کردند که اشتغال به بیش از یک شغل در هر نهادی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کند، ممنوع است.

حالا سریال چند شغله ها بعد از استعفای دکتر الهام و حتی پایان دولت احمدی نژاد پایان نیافته و با قوت و قدرت بیشتری ادامه دارد چرا که دیگر دلیلی وجود ندارد که مجلس و یا سازمان بازرسی کل کشور بخواهد چوب لای چرخ کار دولت و دولتمردان بگذارد. انگار سهم ها عادلانه توزیع شده و جای اعتراض برای کسی نمانده است.

قسمت اول این سریال نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور بود که بعد از دریافت حکم ریاست دفتر روحانی از ریاست اتاق بارزگانی استعفا نداد و حتی برای باقی ماندن در این مسئولیت پافشاری هم می کند. بر فرض که از نظر قانونی هم داشتن این دوشغل به صورت همزمان منعی نداشته باشد، آیا به راستی رییس دفتر رییس جمهور کشور ایران با این همه مشغله کاری فرصت برای مشاغل دیگر دارد؟

لازم به ذکر است داشتن مسئولیت های متعدد اسفندیار رحیم مشایی در دفتر رییس جمهور دهم هم از جمله انتقادات مطرح به دولت احمدی نژاد بوده است.

اما قسمت دیگر این سریال مسئولیتهای اکبر ترکان است که گویا بعد از 8 سال کنار بودن از حلقه اول مدیریت کشور حالا تصمیم گرفته حسابی جبران کند. او تاکنون مشاور رئیس جمهور ، رئیس دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، سرپرست معاونت بین الملل، شورایعالی ایرانیان، دبیرخانه جنبش عدم تعهد و سازمان فضایی را بر عهده گرفته است.


در همین حال شنیده ها از تلاش ترکان برای تاسیس حزب بشارت ملی با همکاری جمعی از فعالان سیاسی و اقتصادی دارد و گویا این حزب از حمایتهای خاص دولت برخوردار خواهد شد.

تشکیل جبهه اعتدال هم از دیگر برنامه های اکبر ترکان است که با حمایت وی از سوی برخی چهره های نزدیک به مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی