پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />

جشنواره رسانه، علم و فناوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر ارشاد، سخنگوی دولت، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش برنا، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه، علم و فناوری، گفت: این زمان و مکان سه قدرت را با هم جمع کرده است: نخست، قدرت رمضان که بالاترین قدرت است. اگر چه این قدرت، جسم را بیکار کرده، روح را به اعلی مرتبه ارتقا داده است. این قدرت، قدرت تسلط به نفس است؛ تسلطی که باعث می‌شود قدرت علم، شیطانی نکند و از توان علمی برای عبور از ارزش‌های اخلاقی استفاده نکند؛ دردی که جامعه را تا حدی فرا گرفته است. 

رئیس دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و معاون توسعه و نیروی انسانی افزود: قدرت دوم، قدرت علم و فناوری است که جای بحث ندارد؛ چرا که رهبر معظم انقلاب روز گذشته ضمن تکرارهای پیوسته، اولویت کشور را اقتصاد و علم دانست، نه علم اقتصاد.

سخنگوی دولت ادامه داد: به گمانم قدرت علمی نکته مهمی است که جامعه ما را در دوره‌ای قابل‌توجه به انفعال کشاند. اگر بحث انفعال را در برابر فرهنگ غربی و غرب‌زدگی احساس کرده‌ایم، بخشی از آن ناشی از تحت تأثیر قرار گرفتن قدرت علمی و فناوری غرب بوده است. غرب به سحر قدرت علمی و فناوری خود، فرهنگ خود را نیز به ما تحمیل کرده است.

الهام در ادامه خاطر نشان کرد: قدرت علمی قدرت مهمی است که خوشبختانه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سلطانخواه، به خوبی این قدرت را مدیریت کرده است.

وی افزود: امروز به دلیل پیشرفت های عظیم علمی، احساس خودباوری، احساس وجود و هویت در تمام ایرانیان متجلی شده است که البته این علم از دیرینه سابقه داشته اما در یک مدت زمان کوتاهی مغفول ماند امروز تمام عرصه های علمی از هوا و فضا تا ریز علوم جدید در عرصه قدرت و سیطره جوانان ما وجود دارد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: امروز هر ایرانی در هر کجای جهان با هر اندیشه و تفکری به دلیل پیشرفت‌های علمی احساس هویت و احساس خودباوری و غرور ملی می‌کند و این موضوع اسباب یک انسجام ملی و بازسازی هویت ملی ما شده است. 

رئیس دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و معاون توسعه و نیروی انسانی با اشاره به این مطلب که امیدواریم شتاب پیشرفت‌های علمی کشور ما کند نشود، اذعان داشت: کشور ما به دلیل ظرفیت‌های بزرگ علمی و فناوری در عرصه‌های مختلف مهاجرت ساز بوده و خدمات زیادی به جامعه بشری کرده است. امروز به دلیل ظرفیت‌های درونی جدید علمی فرصت‌های شکوفایی بیشتری برای جوانان مهاجر ما فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: قدرت سوم قدرت رسانه است که هیچ قدرتی بزرگتر از قدرت رسانه در عرصه‌های اجتماعی وجود ندارد البته اگر قوه قضاییه نباشد!

الهام در پایان گفت: جشنواره رسانه علم و فناوری جشنواره پیوند سه قدرت معنوی، علمی و اجتماعی است که با رویکرد آسمانی برگزار می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی