پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام

پویش حمایت مردمی از دکتر غلامحسین الهام
این وبلاگ چهت ترویج و تبیین نظریات جناب آقای دکترغلامحسین الهام به ادامه فعالیت های خود خواهد پرداخت
از نظرات و پیشنهادات شما استقبال میکنیم
مدیر وبلاگ
& lt;img alt="همت نیوز" longdesc="سایت خبری تحلیلی همت نیوز" src="http://hemmatnews.ir/wp-content/uploads/2014/01/همت-نیوز.gif" style="float: left" />
نکات پرس/ دکتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت در جمع وبلاگ نویسان و تحریریه نکات پرس٭ در پاسخ به این سؤال که آیا دولت و احمدی نژاد در تعامل با رهبری اشتباه هم داشتند یا نه، گفت : هر کس در یک محاصره همه جانبه باشد هر تدبیری را برای خروج از آن چهار چوب اتخاذ می‌کند و ممکن است اشتباه هم کنند، ولی مهم‌تر این است که حلقه‌ای به دور شخص احمدی‌نژاد زدند و به تعبیر خود آقای احمدی‌نژاد تنها حامی ما آقا (مقام معظم رهبری) بود.

 وی تاکید کرد: آن‌ها به روشنی این را هم نمی‌خواستند و یک ظرفیت سنگین را فعال کردند که این انشقاق بین احمدی نژاد و رهبری را هم ایجاد کنند تا همگان را دچار تردید کنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه احمدی‌نژاد تشکیلات نداشت، گفت: ایشان دوستانی هم به آن معنا نداشت که به عنوان ظرفیت تمام و کمال از آن‌ها در مدیریت کشور کمک بگیرد؛ یک اعتماد به نفس بزرگی داشت این اعتماد به نفس در آدم‌هایی که کار بزرگ و اساسی و انقلابی انجام می‌دهند وجود دارد. سطوح قیاس تفاوت دارد ولی خود امام خمینی ان روز که حرکت انقلاب اسلامی را ایجاد کرد عده بر بستر عقلانیت با او مخالفت می‌کردند. گفتند می‌خواهی چه کار کنی حالا نظام را هم تغییر دادی می‌خواهی به کی بدهی؟ اما امام بالاخره تدبیر کرده بود که شاه باید برود خیلی‌ها رفته بودند از همین نهضت ملی مذهبی‌ها ۲ ساعت با امام نشستند و استدلال کرد که شاه نمی‌شود که برود امام آخر گفت نه باید برود و حتی گفتند شاه برود "عمر سعد" بیاید تا دهان همه را ببندند. یعنی این تغییر باید ایجاد شود. 

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: همان زمان که امام خمینی آمد، کار را به چه کسی سپرد به بازرگان و نهضت آزادی که به بعدها خودشان فرمود "من از ابتدا اعتقادی به سپردن کار به این‌ها نداشتم" هفت و هشت ماه کشور در این معطلی با مدیریت امام تغییراتی را شاهد بود. حالا چه کسانی نقش آفرینی می‌کردند، سه نفر بودند که به عنوان یاران ویژه امام در جامعه مطرح بودند. که امام در رابطه با این‌ها فرمود "من این‌ها را ۲۰ سال می‌شناسم" ابراهیم یزدی این تایید را گرفت امروز ابراهیم یزدی کجا است؟ در همان زمان به عنوان یک نیروی غیر انقلابی کنار گذاشته شد ولی امام از ظرفیت وی هم استفاده کرد. حتی بعدها در وصیت نامه خود نوشتند ملاک، حال افراد است و من در ان مقطع تائیداتی کردم که اشتباه کردم.

وی تصریح کرد: حزب اللهی‌ها به بنی صدر قطب‌زاده و یزدی می‌گفتند مثلث بیغ؛ ولی آن‌ها مورد تایید بودند، قطب‌زاده سیما را گرفت بنی صدر رئیس جمهور شد؛ یزدی هم که در عرصه سیاست خارجی و فرهنگی موثر بود. به هر حال این تغییرات نیروی انسانی انجام شد. اگر امام معطل می‌ماند تا دهه سوم انقلاب که یک نیروهایی وجود داشته باشد تا شروع به حرکت کند چه می‌شد؟! اصلاً آفرینشی در انقلاب صورت نمی‌گرفت و ما جزء رکود و توقف جایی نداشتیم.

دکتر الهام افزود: بعضی‌ها امروز هم انتقاد می‌کنند که امام اگر این آدم‌ها را نداشت چرا آمد انقلاب کرد. بالاخره باید از جایی قدرت را در دست می‌گرفتیم تا بتوانیم تربیت نیرو کنیم. حالا من از ان طرف می‌گویم اگر سوم تیر رخ نمی‌داد انصافاً ماها کجا بودیم؟! نسل جوان انقلابی یا یک اصلاح طلب سفت و سخت بودند یا درگیر و چالش داشتید و کلاً محو شده بودید. سوم تیر باعث شد این لشکر فعال آرمان طلب گفتمانی و... در عرصه حضور پیدا کند وبلاگ نویسی کند فعال باشد و... و هر روز هم دادسرا می‌روند. (خنده) انگیزه‌ها چگونه پرورش یافته چگونه و به چه واسطه وارد صحنه شده است و این ظرفیت برای انقلاب ساخته شده.

٭ سخنان فوق قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی